شناسهٔ خبر: 180625 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بی اطلاعی از سفرهای خارجی مدیران شهرداری

شورای شهر عضو شورای شهر تهران گفت: شورا از سفرهای خارجی مدیران شهرداری بی اطلاع است و حمل و نقل عمومی از وضعیت قرمز گذشته شده است.

به گزارش «نماینده»، پس از ارائه گزارش علیرضا زاکانی شهردار تهران در یکصد و چهل و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اعضای شورای شهر تذکراتی را دادند.

مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران گفت: اگر یک مدیر اقدامات روزانه خود را به درستی انجام ندهد و صحبت از تحول بزرگ کند مردم آن تحول را از او نمی‌پذیرند.

وی ادامه داد: ترمینال شرق که مقابل چشمان مردم است هنوز بلاتکلیف است و آن وقت از آرزوهای بزرگ صحبت می‌کنیم برای آنکه مشکلات مردم تهران حل شود هر مشکل و سختی را می‌پذیریم.

اقراریان گفت: در بعضی از مناطق شهر تهران حوزه ترافیک دارای رهاشدگی است و یک پلیس در منطقه بازار دیروز دیده نمی‌شد پلیس راهور در مناطق شمالی تهران به وفور دیده نمی‌شود اما وقتی به جنوب تهران می‌رسیم یک پلیس هم دیده نمی‌شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: اتوبان امان علی در شمال تهران زیبا است اما وقتی به جنوب تهران می‌رسیم نه زیبا است نه روشنایی دارد آیا مردم جنوب تهران اولویت ما هستند؟.

در ادامه میثم مظفر عضو شورای شهر تهران گفت: احکام حمل و نقل عمومی در برنامه چهارم توسعه مشخص است و باید پیشرفت پروژه‌ها را در دستور کار قرار دهیم و براساس برنامه شورای شهر تهران تک تک مدیران و سازمان‌ها پیشرفت کار خود را توضیح دهند.

مظفر گفت: پایانه شرق یکی از احکام شورای شهر است اما بسیار عقب است در حوزه موتور برقی نیز کارها به کندی پیش می‌روند.

در ادامه احمد علوی گفت‌: نگهداشت المان‌های ترافیکی مهم است کارکنان شرکت کنترل ترافیک بی اطلاع هستند و باید با مجموعه صحبت شود.

در ادامه پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر گفت: اعضای شورای شهر به دنبال افزایش سرعت اقدامات شهرداری تهران هستند.

وی ادامه داد: به عنوان نمایندگان شورای شهر تهران باید بگویم در طول دو سال موفقیت‌های خوبی به دست آوردیم و این موفقیت‌ها حاکی از تلاش‌ها بود و باید ماشین زنگ زده در گل فرو رفته را بیرون می‌آوردیم و سپس مطالبه داشته باشیم.

سروری گفت: قرارداد هزار اتوبوس منعقد شده است و تحرکات آغاز شده‌اند.

در ادامه نرجس سلیمانی گفت: نتیجه فعالیت ۲۴ ماهه شورای شهر باید ارائه شود و از شهرداری تهران می‌خواهم گزارش عملکرد کلی را ارائه دهد.

وی ادامه داد: حمل و نقل عمومی از وضعیت قرمز گذشته شده است.

در ادامه جعفر تشکری هاشمی گفت: آفت مدیریت تعدد اهداف است و با تعدد اهداف نتیجه این می‌شود که به اهداف خود نمی‌رسیم و تنها به هر هدف نوک زده می‌شود.

وی ادامه داد: تعدد اهداف باید کمتر شود وقتی ده‌ها پروژه را اعلام می‌کنیم عملاً نمی‌توانیم آنها را به نتیجه برسانیم قرار بود ۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس داشته باشیم اما با تعدد برنامه موفق نشدیم.

تشکری هاشمی گفت: بدون تأیید اولویت‌ها به نتیجه دلخواه نمی‌رسیم فعالیت توسعه مترو بسیار هزینه بر است و منابع مدیریت شهری حاکی از آن است که نمی‌توانیم به این برنامه‌ها دست یابیم.

عضو شورای شهر تهران گفت: هنوز که هنوز است مسئله سرویس مدارس استثنایی حل نشده است و برای مدیریت شهری خوب نیست که دستگاه قضائی وارد این مسئله شود.

در ادامه مهدی عباسی گفت: یا اولویتی وجود ندارد و ۳ روز است در یک گذر دپو زباله حادثه آفرین وجود دارد فاوا هنوز نتوانسته برای عوارض کد گذاری کند.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته صحبت‌هایی شد و برنامه‌هایی ارائه شد و باید گفت چه مقدار از این برنامه‌ها اجرایی شده است قرار بود دو ماهه کودکان کار جمع آوری شوند و باید این وعده‌ها اجرایی می‌شد.

عباسی ادامه داد: وضعیت کودکان کار به هیچ وجه زیبنده تهران نیست و سوداگران آنها را وارد شهر کردند شهری که مدیران از آن صحبت می‌کند آیا تهران است؟ شفافیت در تهران کم شده است ما از سفرهای مدیریت خارجی خبر نداریم و این حاکی از عدم شفافیت است.

در ادامه ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این جلسه با بیان اینکه آرمان گرایی برای بلند مدت مطلوب است اما ما فرصت چندانی نداریم، گفت: اولویت‌ها در حمل و نقل باید در نوسازی و توسعه ناوگان در نظر گرفته شود تا مردم با خرابی اتوبوس‌ها ناچار نشوند پیاده شوند.

ناصر امانی افزود: قرار شد ۶ هزار میلیارد تومان برای اختصاص دو هزار دستگاه اتوبوس اختصاص پیدا کند که اگر امسال انجام شود کارستان است و دست شهردار را می‌بوسیم؛ قرار است ۵۰۰ دستگاه نوسازی شود و اگر شورا و شهرداری ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس را حتی اگر دست دوم اما مرتب وارد شهر کند، کارستان خواهد شد.

وی با بیان اینکه در خصوص عملکرد ۲۰ ماهه سکوت می‌کنیم، یادآور شد: درخواست ما این است که اولویت را در واردات وسایل نقلیه به ناوگان حمل و نقل عمومی بگذاریم؛ اولویت دوم نیز باید تکمیل ایستگاه‌های خطوط هفتگانه موجود باشد و پس از تکمیل آن باید به دیگر خطوط بپردازیم، چراکه مشکل فعلی مردم وضعیت ناوگان است.

امانی با تأکید بر جلب مشارکت بخش خصوصی برای توسعه ناوگان، گفت: تردد موتورسیکلت‌ها با هرج و مرج روبه رو است و جان و مال و مردم در این زمینه در خطر است و چه کسی می‌خواهد در این زمینه پاسخگو باشد.

نظر شما