شناسهٔ خبر: 180560 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

صفایی: هرجا اصطکاک باشد تحلیل می‌رویم

صفائی دلوئی یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا مجلس و دولت باید با هم افزایی در مسیر خدمت به مردم گام برداشته و باید به این نکته توجه داشت که استیضاح وزیر صمت به بهانه قیمت خودرو توجیه منطقی ندارد.

به گزارش «نماینده»، محمد صفایی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر هم افزایی و همدلی بین سه قوه در مسیر خدمت رسانی به مردم در نماز روز عید فطر، بیان کرد: هر آنچه که رهبری فرزانه انقلاب اسلامی می فرمایند چراغ راه جامعه است. همین طور چراغ راه مسئولان نظام است. حتما هرجا که اصطکاک ایجاد شود ما رو به تحلیل می رویم. البته این بدان معنا نیست که اگر نارسایی دیدیم در بخش هایی نسبت به آن نارسایی سکوت اختیار کنیم. این سکوت هم خودش منجر به عقب گرد می شود.

وی در ادامه اظهار کرد: آنجایی اشکال دارد که ما نارسایی نبینیم و بی جهت به دنبال ایجاد اشکال و مانع بر سر راه یکدیگر باشیم. بنده خودم با وزیر سابق جهاد کشاورزی بر سر مفاسد گسترده درگیر شدم. نمی شود بر روی مفاسد مسئولان چشم ببندیم چراکه می خواهیم هم افزایی کنیم. قطعا این برگشت به عقب است. به طور قطع باید مجلس و دولت در راستای هم افزایی با یکدیگر برای خدمت رسانی به مردم گام بردارند.

نمانیده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متقابلا باید در مسیر قانون حرکت کنیم. اکنون دولت پول بخشی از پروژه های عمرانی را پرداخت نمی کند اما در سفر پروژه جدید عمرانی تعریف می کند. در شرایطی که بسیاری از پیمانکاران ورشکست شده اند نباید اجازه داد این ناهماهنگی شکل بگیرد. مجلس و دولت باید بر ریل قانون با هم افزایی و همفکری گام بردارند. قانون باید محور تمام بخش ها باشد. این قانون است که می تواند هر سه قوه را به هم افزایی برساند.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر اشکالی در بخشی دیدیم باید در وهله اول تذکر دهیم. اگر تذکر ما مورد قبول واقع شد که با هم افزایی به سمت حل مشکل گام برداریم. اگر مورد قبول نشد باید گام بعدی پیگیری را برداریم. در بحث استیضاح وزیر صمت نیز بنده مخالف هستم. چراکه وزیر صمت اکنون در حال انجام ماموریت های خود هست. اکنون مجلس بر سر قیمت خودرو استیضاح وزیر صمت را کلید زده است. در حالی که قیمت خودرو وابسته به ارز است. مدیریت قیمت ارز نیز در دست وزیر صمت نیست بلکه در دست رئیس کل بانک مرکزی است.

وی افزود: ما باید از رئیس کل بانک مرکزی سوال کنیم که چرا قیمت ارز نابسامان است. از نظر بنده وزیر صمت برنامه ریزی های خوبی داشته است. در بحث صادرات در یک سال و نیم اخیر موفقیت های خوبی به دست آورده ایم.

نظر شما