شناسهٔ خبر: 180557 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

سیاهکلی: مجلس و دولت در جهت حل مشکلات معیشتی مردم با هم متحد شوند

سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص تاکید رهبری برای ایجاد همکاری و هم‌افزایی میان مسئولان برای حل مشکلات گفت: مجلس و دولت باید در جهت حل مشکلات معیشتی مردم با هم متحد شوند.

به گزارش «نماینده»، لطف‌الله سیاهکلی بیان کرد: مقام رهبری مثل همیشه بسیار نکته بین هستند و نسبت به مسائل داخلی و بین المللی و همچنین توطئه‌های داخلی و خارجی دشمنان اشراف کامل دارند.

وی افزود: البته عمدتاً هم توطئه‌های داخلی ریشه در خارج از کشور دارد و دشمنان ما این اقدامات را انجام می‌دهند. مخصوصاً آمریکا، تعدادی از کشورهای غربی و اسرائیل و امثالهم همواره در حال توطئه چینی برای کشورمان هستند.

وی ضمن اشاره به این‌که «صحبت‌های امروز رهبری ناظر بر مسائلی است که ممکن است در آینده برای ما اتفاق بیفتد»، تصریح کرد: توطئه هایی که ممکن است در آینده انجام شود از جمله در خصوص ایجاد خلل در وحدت و همدلی؛ دشمنان با استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای افزودن آتش تنور تفرقه قومیتی، زبانی، نژادی، مذهبی و دینی به شدت کار می‌کنند تا بین اقوام مختلف در کشور فاصله بیاندازند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز شاهد بودیم که نماز عید فطر در سراسر کشور وحدت آفرین برگزار شد که یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری بود همین موضوع وحدت بین مردم بود که آن را در بیاناتشان مورد توجه قرار دادند.

وی تصریح کرد: موضوع دیگری که رهبری بر آن تاکید داشتند در خصوص همکاری و هم افزایی میان مسئولان بود که تاکید کردند مسئولان به حل مسائل بپردازند. ایشان همچنین اشاره فرمودند که ما گاهی اوقات به حواشی می‌پردازیم در صورتی که باید حل مساله کنیم و امروز مساله مردم معیشت آنها است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی امروز در تمام ابعاد از جمله نظامی، علمی، پژوهشی و... رشد داشته است، اما آنجایی که گیر کرده حوزه معیشت مردم، عدم کنترل بر قیمت‌ها در بازار و تبعیض است؛ لذا اینها مسائلی است که وجود دارد و به راحتی می‌توانیم آن‌ها را برطرف کنیم،

سیاهکلی با تاکید بر این‌که «مجلس و دولت باید در جهت حل مشکلات معیشتی مردم با هم متحد شوند»، گفت: امسال به عنوان سال مهار تورم و رشد تولید نام گذاری شده است و بر این اساس نباید بگذاریم که تورم افسارگسیخته شود تا مانند سنوات گذشته ۴۰ تا ۵۰ درصد تورم داشته باشیم؛ بنابراین امسال حتما باید تورم را زیر ۳۰ درصد نگه داریم تا سال بعد بتوانیم آن را به تک رقمی برسانیم.

وی با بیان این‌که «توجه به مشکلات مردم بسیار مهم است و باید به اهم و فی‌الاهم و مساله اصلی و فرعی توجه داشته باشیم»، تاکید کرد: گاهی اوقات مسائل فرعی به جای مسائل اصلی می‌نشیند و این‌ها ضعف‌هایی است که وجود دارد و مقام معظم رهبری با نگاه بلند و آینده‌نگری که دارند فرمودند که لازم است تا تمامی مسئولان و مجلس رعایت کنند تا ان‌شاءالله کمی از مشکلات مردم کم شود و در باب اداره زندگی‌شان دچار گرفتاری و سختی نشوند.

نظر شما