شناسهٔ خبر: 180547 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

همکاری ایران و عربستان به صلح و امنیت بیشتر منطقه کمک می‌کند/ تقویت کشورهای اسلامی در سایه این توافق

عباس مقتدایی نماینده اصفهان نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه همکاری ایران و عربستان قطعا به تقویت کشورهای اسلامی منتهی می‌شود، گفت: همکاری ایران و عربستان و ارتباطات این دو کشور به صلح و امنیت بیشتر منطقه کمک می‌کند.

به گزارش «نماینده»، عباس مقتدایی در خصوص وضعیت یمن بعد از توافق ایران و عربستان، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر تمامیت ارضی کشورها و ضرورت احترام به آنها تاکید داشته است. ایران در امور هیچ کشوری دخالت نکرده و متقابلا هم اجازه نداده و نمی‌دهد که کشورهای بیگانه در امور داخلی ایران دخالت داشته باشند، به همین جهت موضع منطقی و اصولی ایران در طی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی را دائما اعلام و بر آنها پافشاری کرده ایم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: جمهوری اسلامی ایران همچنین معتقد است که وحدت میان کشورهای مسلمان یک ضرورت بوده و امت‌های اسلامی به عنوان یک مجموعه یکارچه‌ای است که همه باید نسبت به حراست از یکپارچگی آن و تقویت وحدت و همکاری تلاش کنند.

وی در ادامه یادآور شد: به همین جهت جمهوری اسلامی ایران در موضوع عربستان سعودی هم نرمش لازم را نشان داد، همکاری ایران و عربستان هم قطعا می‌تواند به تقویت عمومی بدنه کشورهای اسلامی منتهی شود.

مقتدایی اظهار کرد: امیدواریم همکاری ایران و عربستان و ارتباطات این دو کشور به صلح و امنیت بیشتر منطقه کمک کند، یمن یک کشور مستقل است که با لحاظ همه موارد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به جهت همسایگی و اشتراکاتی که دارد می‌تواند در راستای تقویت خود در عرصه بین المللی گام بردارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: همکاری ایران و عربستان به نفع کشورهای همسایه خواهد بود./

نظر شما