شناسهٔ خبر: 180541 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

افزایش سطح روابط با همسایگان تاثیر مستقیم در معیشت مرزنشینان دارد/ لزوم تامین منابع برای توسعه زیرساخت‌های مرزی

سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس با بیان اینکه هرگونه افزایش سطح روابط با کشورهای همسایه تاثیر مستقیم در معیشت مرزنشینان دارد، گفت: دولت در همین راستا باید نسبت به توسعه زیرساخت‌های مرزی در حوزه گمرک، راه و پایانه‌ها و تامین تجهیزات لازم اقدام کند.

به گزارش «نماینده»، معین الدین سعیدی در خصوص اقدامات دولت سیزدهم در بهبود وضعیت مرزها و مرزنشینان، گفت: مرزها همیشه فرصت هستند، متاسفانه در ادوار مختلف به این ظرفیت بی بدیل توجه نشده است اما یکی از رویکردهای دولت آقای رئیسی توجه به بازارچه های مرزی و ارتقای روابط با همسایگان بوده که این موضوع تاثیر مستقیم در اقتصاد مرزنشینان و انتفاع ملی داشته و ارزش افزوده هم در سطح ملی ایجاد کرده است.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک وقصرقند در مجلس شورای اسلامی، افزود: مرزهای رسمی در این دولت افزایش یافته و زیرساخت‌های مرزی به خصوص در مرزهای مهم مانند ریمدان، پیشین و میرجاوه در سیستان و بلوچستان، فراهم شده است.

سعیدی تاکید کرد: ما باید بپذیریم که تا ابد همین کشورها، همسایگان ما هستند و هرگونه افزایش سطح روابط با این کشورها تاثیر مستقیم در معیشت مرزنشان دارد لذا از این نظر رویکرد دولت سیزدهم قابل دفاع است.

وی با اشاره به اقداماتی که برای توسعه روابط اقتصادی در مرزها باید در دستور کار دولت قرار گیرد، گفت: دولت باید زیرساخت‌های مرزی را در حوزه گمرک، راه و پایانه‌ها فراهم کند و نسبت به تامین تجهیزات لازم اقدام کند. در این زمینه وزارتخانه‌های اقتصاد و راه رویکردهای خوبی دارند و بخشی از کار هم اجرا شده و بخشی منوط به تامین منابع مالی است که امیدواریم در سال 1402 توجه جدی به این موضوع شود.

نظر شما