شناسهٔ خبر: 180532 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

لغو روادید با کشورها سبب خنثی‌سازی سیاست ایران‌هراسی می‌شود/ تعمیق روابط سیاسی در دستورکار وزارت امور خارجه باشد

حسن همتی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد لغو روادید میان ایران و دیگر کشورها می تواند سیاست ایران هراسی غربی ها را خنثی و بی اثر کند زیرا از میان برداشتن ویزا بیانگر تعمیق روابط سیاسی میان دولت ها و کشورها محسوب می شود.

به گزارش «نماینده»، حسن همتی در خصوص اهمیت لغو روادید سفر میان جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دنیا، گفت: بدون شک از میان برداشتن صدور ویزا و لغو روادید سبب تسهیل رفت و آمد اتباع کشورها می شود که این موضوع در عرصه های مختلف تاثیرگذار است.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه سرمایه گذاری های مشترک اقتصادی نیازمند تسهیل کرد امور در جنبه های مختلف از جمله رفت و آمد تجار و بازرگانان است، اظهار کرد: در واقع وقتی لغو روادید میان کشورها صورت می گیرد، سرمایه گذاران متوجه می شوند پیوندهای سیاسی میان دو کشور محکم بوده و این موضوع آنها را به توسعه اقدامات مشترک تشویق می کند.

وی با بیان اینکه دیپلماسی پارلمانی نیز می تواند به وزارت امور خارجه کمک کند تا مسئله لغو روادید میان کشورها سرعت یابد، ادامه داد: در واقع نمایندگان به عنوان منتخبان ملت می توانند در جلسات مشترک با مقامات و نمایندگان کشورهای دیگر بر اهمیت تسهیل رفت و آمد میان مردم دو کشور تاکید داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید اذعان کرد لغو روادید میان ایران و دیگر کشورها می تواند سیاست ایران هراسی غربی ها را خنثی و بی اثر کند زیرا از میان برداشتن ویزا بیانگر تعمیق روابط سیاسی میان دولت ها و کشورها محسوب می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین نباید فراموش کرد لغو روادید بر ارتقاء جایگاه گذرنامه های کشورها نیز اثرگذار خواهد بود.

نظر شما