شناسهٔ خبر: 180529 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ایران زمینه‌ساز نظم نوین در غرب آسیا است/ کشورها بدنبال توسعه مناسبات با تهران هستند

عباس مقتدایی نماینده اصفهان نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد جمهوری اسلامی زمینه ساز شکل گیری نظم نوینی در غرب آسیا است لذا کشورها به دنبال توسعه مناسبات در عرصه های مختلف هستند.

به گزارش «نمانیده»، عباس مقتدایی در رابطه با پشت پرده تغییر رویکرد برخی کشورهای همپیمان آمریکا مانند کشورهای عربی و حتی ژاپن نسبت به جمهوری اسلامی ایران، گفت: بدون شک امروزه همه کارشناسان و سیاستمداران اذعان دارند تهران محور تامین کننده امنیت و ثبات در قاره آسیا، حوزه خزر و خلیج فارس است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: به عبارتی دستیابی ایران به سطح قابل قبولی در حوزه های مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی، توانمندی بازدارندگی و دفاع درون زا دست یافته که موجب شده زمینه هایی ایجاد فراهم شود که هیچ سازمان و نهاد بین المللی نمی تواند نقش فزاینده و تاثیرگذار ایران در مناسبات بین المللی را نادیده بگیرد.

وی ادامه داد: بر این اساس بسیاری از کشورهای منطقه و فرامنطقه ای به این نتیجه رسیده اند که قدرت درون زا جمهوری اسلامی می تواند پشتوانه خوبی برای همکاری مشترک محسوب شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه نباید از یاد برد که امروزه کشورهای غربی مانند آمریکا و اروپا بنا به دلایل مختلف دچار مشکل در حوزه های مختلف مانند اقتصادی و سیاسی شده اند، افزود: این مهم در حالیست که تهران در زمان تحریم ها و محدودیت های ظالمانه غرب توانسته به قدرت دست یابد و امروزه با ایجاد کریدور شمال به جنوب و غیره، زمینه ساز شکل گیری نظم نوینی در غرب آسیا بشمار می رود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع باید اذعان کرد ایران محور تغییرات اساسی در منطقه بوده و این امر موجب شده کشورها به دنبال توسعه مناسبات در عرصه های مختلف باشند و این امر طی چند ماه اخیر به وضوح مشهود است.

نظر شما