شناسهٔ خبر: 180524 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اروپا برای بازگشت به توافق برجام اراده ندارد/ هم‌افزایی با دنیا محور سیاست خارجی ایران است

ابراهیم عزیزی شیراز نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد اظهارات سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان نشان می دهد ایران اهل گفتگو بوده اما متاسفانه کشورهای غربی از جمله اروپا و ایالات متحده موجب از بین رفتن برجام شدند.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم عزیزی در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان مبنی بر اینکه ایران برای بازگشت به توافق برجام آماده‌ است، گفت: ملت ایران موضوع توافق هسته ای را تمام شده می داند زیرا قصه تلخی محسوب می شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت نیز پیام مردم را دریافته و بر این اساس تمرکز خودش در سیاست خارجی را به سمت و سوی افزایش تعامل با کشورهای مختلف سوق داده است.

وی ادامه داد: البته باید یادآور شد کشورهای اروپایی تلاش می کنند با اتخاذ موضع گیری های رسانه ای خودشان را پیگیر احیای برجام و گفتگوها در مقابل افکار عمومی دنیا نشان دهند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: هر چند موضع گیری صرف اروپایی ها فایده ای ندارد و باید تلاش کنند با جبران خسارات ایران و انجام تعهداتشان، نشان دهند که اراده سیاسی و مستقل از آمریکا دارند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین باید اذعان کرد اظهارات سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان پیامی به افکار عمومی دنیا است که نشان دهد ایران اهل منطق و گفتگو بوده اما متاسفانه کشورهای غربی از جمله اروپا و ایالات متحده درصدد سوءاستفاده و زیاده خواهی هستند و آنها موجب از بین رفتن برجام شدند.

نظر شما