شناسهٔ خبر: 180493 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

عزیزی: جمهوری اسلامی نگاه ویژه‌ای به همسایگانش دارد

ابراهیم عزیزی شیراز نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همواره جمهوری اسلامی نگاه ویژه‌ای به همسایگانش داشته است، گفت: هیچ گاه جمهوری اسلامی به دنبال قطع رابطه با همسایگان خود نبوده است.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم عزیزی با اشاره به رایزنی‌های اخیر ایران با کشورهای همسایه و توافقات صورت گرفته‌، گفت:‌ از ابتدای پیروزی انقلاب، جمهوری اسلامی ایران همیشه حسن همجواری با همسایگان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک طرفینی را به عنوان اصل جدی دنبال ‌کرده اما متاسفانه در طول سال‌های گذشته شاهد نوعی کج‌روی، بداندیشی و القائات غلط و سوء برداشت‌هایی از سوی کشورهای همسایه بودیم که این سوء برداشت‌ها و بعضا کج روی‌ها منتهی به یکسری تصمیمات غلط برای نظامات سیاسی برخی کشورهای همسایه شده است.

وی ادامه داد: امروز کشورهای همسایه به این واقعیت رسیده‌اند؛ ‌جمهوری اسلامی نه تنها هیچ وقت رویکرد خصمانه‌ای با همسایگان خود نداشته بلکه همواره رویکرد برادارنه و دوستانه را دنبال کرده و می‌کند. این همان برداشت درست از جمهوری است که از اول هم منادی آن بود مبنی بر اینکه در دام صهیونیست‌ها،‌ آمریکایی‌ها و دشمنان منطقه‌ای نیفتید لذا این تغییر رویکرد را باید به فال نیک گرفت.

عزیزی با بیان اینکه همواره جمهوری اسلامی نگاه ویژه‌ای به همسایگانش داشته است،‌ افزود: هیچ گاه جمهوری اسلامی به دنبال قطع رابطه با همسایگان خود نبوده و اینکه بخواهد از سر ستیزه‌جویی وارد شود البته متاسفانه ملت‌ها و نظامات سیاسی حاکم بر ملت‌ها در دام برخی از نظامات سلطه قرار گرفتند و این باعث در پیش گرفتن رویکردی توسط آن کشورها شد که هیچ گاه جمهوری اسلامی به آن تمایلی نداشت.

نظر شما