شناسهٔ خبر: 180488 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس: نیازمند اجماع دولت‌های اسلامی برای مقابله با جنایات صهیونیستها هستیم

سرگزی رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس اظهار کرد: با توجه به اقدامات جنایت‌کارانه و بی‌محابای صهیونیست ها طی روزهای اخیر در سرزمین های اشغالی، اکنون نیازمند شکل گیری اجماع نظر میان دولت های اسلامی برای مواجهه با این اقدامات هستیم.

به گزارش «نماینده»،محمد سرگزی رئیس فراکسیون حقوق‌بشر مجلس شورای اسلامی با اشاره به رایزنی دیپلماتیک مسئولان کشورمان برای برگزاری نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی به منظور بررسی اقدامات ضدبشری رژیم صهیونیستی و تشدید کارشکنی‌ها و تجاوزات آشکار به مسجدالاقصی، گفت: با توجه به اقدامات تجاوزکارانه و بی محابای صهیونیست ها طی روزهای اخیر در سرزمین های اشغالی، اکنون نیازمند شکل گیری اجماع نظر میان دولت های اسلامی برای مواجهه با این اقدامات هستیم.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشورهای اسلامی باید خیلی زودتر اقدام به تحریم صهیونیست ها می کردند و از سیاست های ایالات متحده در راستای عادی سازی روابط پیروی نمی کردند، اظهار کرد: بدون شک می توان اذعان کرد ایجاد همگرایی و موضع گیری صریح می تواند معادلات منطقه را به نفع جبهه مقاومت تغییر دهد.

وی ادامه داد: متاسفانه تجاوزات آشکار رژیم صهیونیستی طی چند روز اخیر برای تشدید تغییر در ماهیت قدس شریف و سرزمین اشغالی فلسطین است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عبارتی صهیونیست ها می خواهند با اقداماتشان وضعیت تاریخی اماکن مقدس این شهر را تغییر دهند و به سمت یهودی سازی سرزمین های اشغالی حرکت کنند.

رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد اقدامات صهیونیست ها در راستای سنجش حساسیت کشورهای اسلامی است تا در صورت عدم واکنش آنها، بتوانند دامنه اقداماتشان را افزایش دهند و به اهداف شومشان برسند. بنابراین ایجاد اتحاد و موضع گیری واحد از سوی کشورهای اسلامی دارای اهمیت دوچندان است.

نظر شما