شناسهٔ خبر: 180472 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بیش از ۹۵ درصد از رانندگان در ایام نوروز قانون مدار بودند

هادیانفر رئیس پلیس راهور با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد از رانندگان در ایام نوروز قانون مدار بودند گفت: هرچند در تصادفات خسارتی افزایش داشتیم اما در تصادفات منجر به فوت سرنشینان حدود ۲۳ درصد کاهش را تجربه کردیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پس از نشست مشترک با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و ارائه گزارش در خصوص اقدامات صورت گرفته در ایام نوروز ۱۴۰۲ گفت: در طرح نوروزی امسال که بیش از ۸۷ هزار نفر از پرسنل راهور، اورژانس، هلال احمر و سایر دستگاه‌ها مانند سازمان راهداری در طول ۲۹۷ هزار کیلومتر از راه‌های کشور در ۱۴۴۰ شهر انجام وظیفه کردند.

وی اظهار کرد: امسال بیش از ۵۳۸ میلیون تردد را در بین استان‌ها و شهرها تجربه کردیم که تنها مراجعه وسایل نقلیه به مراکز استان‌ها بیش از ۵۰ وسیله بوده که آمار بسیار زیادی است و نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۰ درصد افزایش تردد را داشتیم.

سردار هادیانفر با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد از رانندگان در ایام نوروز قانون مدار بودند ادامه داد: با این حجم از تردد شرایط مطلوبی داشتیم و به غیر از روز ۲۸ اسفند ماه که پیک سفرها و افزایش تصادفات را شاهد بودیم، در طول طرح نوروزی ( ۲۵ اسفند الی ۱۵ فرودین ) تردد معمولی نسبت به ایام نوروز سال های گذشته داشتیم. هرچند در تصادفات خسارتی افزایش داشتیم اما در تصادفات منجر به فوت سرنشینان حدود ۲۳ درصد کاهش را تجربه کردیم؛ اما این عدد هم بسیار زیاد بوده و همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا حداقل جانباختگان را در تصادفات داشته باشیم. در طول سال حدود ۱۷ هزار کشته و بیش از ۳۰۰ هزار مجروح را تصادفاتمان داریم که با توجه به فرهنگ مردم کشورمان عدد بسیار زیادی است.

رئیس پلیس راهور عنوان کرد: بنابر این نقش دولت در قالب شورای عالی هماهنگی حمل و نقل و ایمنی کشور که مسئولیت آن با رئیس جمهور و معاون اول وی بوده بسیار اثر گذار است تا دستگاه‌ها را فعال نگه داشته و ضمن مطالبه تکالیف قانونی از دستگاه‌ها، پیشیبانی و تامین منابع مالی آن را انجام دهند.

وی گفت: همچنین نقش مجلس شورای اسلامی نیز در حوزه تدوین قوانین و مقررات این حوزه به ویژه در برنامه هفتم توسعه و تعیین شاخص‌هایی مانند ۵۰ درصد کاهش جانباخته و مصدومان ناشی از تصادف رانندگی اجتناب ناپذیر بوده و می‌تواند نقش موثری در این حوزه داشته باشد. از طرفی تامین منابع مالی، تجهیزات و نوسازی ناوگان دستگاه‌های امدادی نیز کمک‌رسان است.

وی افزود: حال که از طرح نوروزی عبور کردیم، تلاش ها و ایثارها در این ایام بسیار زیاد بوده اما نزدیک به سفرهای تابستانی هستیم و همچنین سفرهای فصلی، زمستانی و نورز را نیز در پیش داریم لذا از مجلس تقاضا داریم به صورت جدی وارد شده و پیش نویس حکم های لازم را با مشارکت دستگاه‌ها آماده کرده تا در طول اجرای برنامه هفتم توسعه به خصوص در سال ۱۴۰۲، مانند کشورهای پیشگام در کاهش جانباخته در تصادفات نقش موثری را ایفا کنیم و شاهد کمترین حوادث ناشی از ترافیک و تصادفات باشیم و روز بی تصادف را در کشور تجربه کنیم.

نظر شما