شناسهٔ خبر: 180471 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی نیاز به ایجاد زیرساخت دارد

موسی احمدی نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی نیاز به ایجاد زیرساخت دارد و باید ابتدا در برنامه هفتم به این مهم تاکید کرد تا در ادامه زیرساخت‌های این مهم در کشور تعریف و ایجاد شود.

به گزارش «نماینده»، موسی احمدی با تاکید بر اینکه افزایش استفاده از سوخت‌های جایگزین با توجه به کمبود بنزین در کشور ضرورت دارد، گفت: دنیا به سمت کاهش استفاده از انرژی فسیلی می‌‎رود و در آینده تمایل جهان برای تهیه گاز و نفت و بنزین کمتر خواهد شد به همین دلیل در کشور نیز باید چنین افقی را ترسیم کنیم و در برنامه هفتم توسعه برای جایگزین انرژی‌های همچون بنزین برنامه‌ریزی کرد، مثلا خودروهای برقی را افزایش داد.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید برای جایگزینی بنزین با سوخت‌های دیگر فکری اساسی شود، ادامه داد: با توجه به اینکه امروزه منابع سوخت‌های فسیلی محدود بوده و خطر اتمام این منابع به‌عنوان عامل مهمی، اقتصاد جهان را تهدید می‌کند، باید به دنبال سوخت‌های جایگزین جهت تامین انرژی برای مصارف گوناگون بود. در این میان، خودروهای بنزینی به عنوان عامل مهمی در مصرف سوخت‌های فسیلی و ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی محسوب می‌شوند، لذا تدبیری صحیح در استفاده انرژی‌های تجدیدپذیر، می‌تواند در کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی تاثیر به سزایی داشته باشد.

به گفته وی با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به‌عنوان نیروی پیشران برای خودروها، در غالب خودروهای خورشیدی و برقی می‌توان علاوه‌بر کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی را نیز به ارمغان آورد.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: با این وجود استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی نیاز به ایجاد زیرساخت دارد و باید ابتدا در برنامه هفتم به این مهم تاکید کرد تا در ادامه زیرساخت‌های این مهم در کشور تعریف و ایجاد شود.

نظر شما