شناسهٔ خبر: 180467 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

احیای دریاچه ارومیه با طرح مجلس و عزم دولت تحقق یافت

الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه با ورود مستقیم و طرح مجلس و همچنین همکاری و اراده محکم دولت سیزدهم احیای دریاچه ارومیه تحقق یافت.

به گزارش «نماینده»، زهره الهیان با اشاره به مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه و ایجاد تهدید برای سلامت حدود ۱۰ میلیون نفر از مردم این منطقه، اظهار داشت: خوشبختانه با ورود مستقیم و طرح مجلس و همچنین همکاری و اراده محکم دولت سیزدهم احیای دریاچه ارومیه تحقق یافت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از کوتاهی دولت گذشته در احیای این دریاچه با وجود اعتبارات کلان، اضافه کرد: در دولت دوازدهم تمام طرح‌های سخت‌افزاری انتقال آب با ناکارآمدی و عدم توجه مسئولان وقت بلاتکلیف ماند که نتیجه آن کاهش تراز دریاچه و ایجاد یک خطر ملی و بین المللی بود.

الهیان افزود: با وجود این مشکلات اما ابلاغ مصوبه تخصیص اعتبار از سوی دولت سیزدهم و همچنین نظارت و طرح‌های مجلس نظیر طرح بوته کاری و نهال‌کاری حاشیه دریاچه و کشت جایگزین سبب شده تا در اجرا و پایدارسازی آب دریاچه تسریع صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به سفر سال گذشته رئیس جمهور به ارومیه و بهره برداری از طرح انتقال آب از سد کانی سیب، گفت: در طی دو مرحله آب از سد کانی سیب به دشت نقده و حوزه آبریز دریاچه ارومیه منتقل می‌شود.

الهیان به بهره گیری مجلس از ابزار نظارتی نیز در حوزه زیست محیطی اشاره کرد و افزود: تشکیل هیئت تحقیق و تفحص از سوی مجلس و ارائه گزارش به مردم و نمایندگان نیز از جمله اقدامات مهم مجلس در بهبود شرایط دریاچه بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد با پیگیری و نظارت مجلس و اختصاص ۱۰۰ درصد اعتبارات توسط دولت با وجود مشکلات اقتصادی و همچنین هماهنگی مردم و حاکمیت شاهد احیا کامل دریاچه ارومیه باشیم.

نظر شما