شناسهٔ خبر: 180462 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه‌ای برای اقدامات عملی شعار سال

چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران برای ارائه لایحه‌ای در خصوص اقدامات عملی مبتنی بر شعار سال خبر داد.

به گزارش «نماینده»، مهدی چمران در پایان یکصد و سی و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح مصوبات جلسه امروز شورا گفت: امروز اصلاح نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در دستور کار شورا قرار داشت که با توجه به پیشنهاد کمیته تطبیق قوانین فرمانداری تهران مبنی بر کاهش نرخ کرایه‌ها موضوع پیشتر در کمیسیون حمل و نقل شورا بررسی و اصلاحات جزئی ایجاد شد که امروز به تصویب صحن علنی شورا رسید و نرخ کرایه‌ها کمی کاهش پیدا کرد.

وی افزود: در ارتباط با بهای کارشناسی دفاتر خدمات الکترونیک شهر نیز پیشنهادات کاهشی ارائه شده بود که مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: در شهرداری تهران در کمیته‌ای اموال مستعمل را که نیاز به اسقاط دارند مورد بررسی قرار می‌دهند و مجوزی از شورا درخواست کرده بودند تا این اموال به شهرهایی که دچار آسیب می‌شوند و نیاز به این اموال دارند حبه شود. البته سقف یک میلیارد تومان نیز برای آن تعیین شده بود ولی با توجه به ابهاماتی که در این لایحه وجودداشت مقرر شد که تا روز سه شنبه میزان آنچه که تا بحال داده شده است مشخص شود و صحن شورا دراین خصوص تصمیم گیری کند.

وی تاکید کرد: در جلسه امروز تعدادی نامگذاری نیز به تصویب رسید و در مورد باغات نیز چند مورد مطرح شد که نیاز به تدوین یکی از قوانین داشت که توضیح آن باید در شورا به تصویب برسد. همچنین طرح یک فوریتی نیز به تصویب رسید که در قالب آن شهرداری ملزم خواهد بود که در ارتباط با شعار سال مبنی بر افزایش تولید و جلوگیری از تورم لایحه‌ای را بیاورد که در آن مشخص شود چه اقدامات عملیاتی می‌تواند صورت بگیرد.

نظر شما