شناسهٔ خبر: 180432 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

باکو سرنوشتش را به رژیم صهیونیستی در حال سقوط گِره نزند

رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد رویکرد جمهوری آذربایجان در ارتباط با رژیم صهیونیستی عقلانی و منطقی نبوده و منافع و امنیت باکو و منطقه را تامین نمی کند زیرا این رژیم رو به نابودی و سقوط است.

به گزارش «نماینده»، جلیل رحیمی جهان آبادی در واکنش به اظهارات وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره تشکیل جبهه متحد ضدایرانی با مشارکت جمهوری آذربایجان و سکوت مقامات باکو نسبت به این مسئله، گفت: جمهوری آذربایجان دارای اشتراکات قومیتی، مذهبی، فرهنگی و تاریخی زیادی با ایران است و ارتباطات عمیقی میان دو کشور وجود دارد.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی در این زمینه، اظهار کرد: این مهم در حالیست که متاسفانه اقدامات دولت آذربایجان با تحلیل نادرست و همچنین تحریک رژیم صهیونیستی موجب شده امنیت منطقه قفقاز در معرض خطر قرار بگیرد و با همسایگانش دچار چالش شود.

وی با اشاره به اینکه جمهوری آذربایجان بر اساس مولفه های یاد شده نسبت به ایران سیاست نادرستی را در پیش گرفته است، ادامه داد: ایران نه تنها نسبت به باکو، بلکه با دیگر همسایگانش نیز روابط دوستانه دارد و هیچگاه سیاستی را در پیش نگرفته که امنیت کشورها را به خطر بیندازد. در این میان همواره کمک های مختلفی را به همسایگانش ارائه کرده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی همواره نگاه مثبت به همسایگان دارد اما جمهوری آذربایجان علی‌رغم وجود همه اشتراکات و ظرفیت ها، درصدد گره زدن سرنوشت خودش به رژیم در حال اضمحلال و منزوی مانند رژیم صهیونیستی است، افزود: این رویکرد عقلانی و منطقی نبوده و منافع و امنیت باکو و منطقه را تامین نمی کند زیرا رژیم صهیونیستی رو به نابودی و سقوط است.

رحیمی جهان آبادی در این رابطه، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی بخاطر ترس از پیوندهای عمیق میان ایران و جمهوری آذربایجان، درصدد ایجاد چالش میان دو کشور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع آنها می دانند به دلیل وجود اشتراکات یاد شده، تهران و باکو در نهایت روابطشان را حفظ خواهند کرد اما اسرائیلی ها از روابط خود با باکو سوءاستفاده می کنند تا رابطه ایران و آذربایجان دچار چالش شود.

نظر شما