شناسهٔ خبر: 180400 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آمریکا با صدور معافیت تحریمی برای پرداخت بدهی عراق درصدد کاهش چالش با ایران است

سارا فلاحی نماینده ایلام عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد ارکان قدرت آمریکا به این نتیجه رسیده اند در مسیری قرار بگیرند که چالش هایشان با ایران کمتر شود و صدور معافیت تحریمی برای پرداخت بدهی عراق به کشورمان در این راستا تلقی می شود.

به گزارش «نماینده»، سارا فلاحی در خصوص پیام صدور معافیت تحریمی عراق از سوی ایالات متحده برای پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار به ایران، گفت: کاخ سفید هیچ نتیجه ای از اعمال سیاست های ضدایرانی در منطقه نگرفته است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بر این اساس سیاستمداران و مقامات ای کشور دریافته اند اگر بخواهند تقابل با جمهوری اسلامی را ادامه دهند، قطعا دچار آسیب و بحران در منطقه می شوند.

وی ادامه داد: در این میان نزدیک شدن کشورهایی مانند چین و روسیه و حتی کشورهای عربی منطقه به ایران موجب شده موازنه قدرت در عرصه سیاسی منطقه تغییر کند لذا آمریکایی ها نیز به تکاپو افتاده و تلاش می کنند از این جریان عقب نمانند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع قرار گرفتن این کشورها سبب ایجاد کمربند امنیت و اقتصادی جدید در منطقه خواهد شد و ایالات متحده عملا به حاشیه رانده می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس ارکان قدرت آمریکا به این نتیجه رسیده اند در مسیری قرار بگیرند که چالش هایشان با ایران کمتر شود و صدور معافیت تحریمی برای پرداخت بدهی عراق به کشورمان در این راستا تلقی می شود.

نظر شما