شناسهٔ خبر: 180390 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

پیگیری اجرای پزشکی خانواده و مشکلات دارو از اولویت های مهم کمیسیون بهداشت مجلس در سال ۱۴۰۲

شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس پیگیری اجرای نظام ارجاع و پزشکی خانواده و مشکلات دارو و تجهیزات پزشکی را از اولویت های جدی کمیسیون بهداشت مجلس در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی شهریاری در مورد اولویت های کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در سال 1402، گفت: طرح نظام ارجاع و پزشکی خانواده یکی از اولویت های جدی ما خواهد بود و بررسی خواهیم کرد که پیشنهادات مطرح شده توسط وزارت بهداشت و دولت تا چه اندازه قابلیت اجرا خواهند داشت و اینکه منابع مالی لازم برای آن پیش بینی شده است.
وی افزود: به نظر می رسد تحقق برخی از مسائل مطرح شده در مورد نظام ارجاع و پزشکی خانواده به سادگی امکان پذیر نباشد و به همین دلیل اولویت ما این است که مسائل را به صورت جدی بررسی کنیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم ادامه داد: از مسئولان وزارت بهداشت و درمان دعوت خواهیم کرد با حضور در کمیسیون نمایندگان را به معنای واقعی توجیه کنند تا به این باور برسیم که طرح نظام ارجاع و پزشکی خانواده قابلیت اجرای دقیق را دارد و همچنین در جریان قرار گیریم که چگونه می توان مشکلات سد راه اجرای آنها را ییگیری و رفع کرد.

شهریاری با بیان اینکه مشکلات دارو و تجهیزات پزشکی از مشکلات جدی حوزه بهداشت و درمان کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در گذشته اعلام کردیم که در سال 1402 نگرانی جدی در این زمینه خواهیم داشت و با پیگیری این موضوع در ماه های نخستین سال نتیجه را به مردم اطلاع رسانی خواهیم کرد.

نظر شما