شناسهٔ خبر: 180386 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

جوکار: قوای سه‌گانه باید برای تحقق شعار سال همگام باشند

جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: باید در سال ۱۴۰۲ ابزارها و سازوکارهایی که توسط مجلس و دولت طراحی و به کار بسته می شود در راستای مهار تورم و رشد تولید با جذب سرمایه های مردمی باشد.

به گزارش «نماینده»محمدصالح جوکار با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای تحقق شعار « مهار تورم و رشد تولید» در سال ۱۴۰۲، بیان کرد: شعار مهار تورم و رشد تولید که با حکمت مقام معظم رهبری با توجه به شرایط جامعه برای سال جاری تعیین شده است باید سرخط عملکرد دولت برای سال ۱۴۰۲ باشد. سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها در همه ارکان باید در راستای مهار تورم و رشد تولید باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر این شعار در سایه تعامل بین دستگاه های مختلف و قوای سه گانه محقق خواهد شد. هم مجلس و هم دولت و هم قوه قضاییه باید با تعامل در این مسیر گام برداشته و همکاری لازم را داشته باشند. هم در حوزه اجرایی هم در حوزه تقنینی و هم در حوزه قضایی باید این موضوع در اولویت قرار گیرد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ تورم مشکلاتی برای مردم ایجاد کرد که در سال ۱۴۰۲ نباید اجازه داد تجربه سال قبلی در حوزه تورم تکرار شود. بایستی ابزارها و سازو کارهایی که توسط مجلس و دولت طراحی و به کار بسته می شود در راستای کنترل و مهار تورم باشد تا این گرانی ها، بی ثباتی در قیمت ارز و سفته بازی ها کنار رود. برای رشد تولید ما باید بتوانیم با سیاست گذاری صحیح اعتماد سازی کرده و سرمایه های مردم را به جای اینکه در بازار ارز و طلا سرگردان باشد به سمت تولید جذب کنیم.

جوکار در پایان تاکید کرد: عرصه تولید نیز باید سودآوری لازم را برای سرمایه گذاران داشته باشد. به نظر بنده مهار تورم و رشد تولید با یکدیگر در ارتباط هستند. اگر مهار تورم صورت نگیرد و همچنان سرمایه های مردم در بازارهای مختلف سرگردان باشد همچنان بحث تولید با مشکل روبه رو خواهد بود پس باید سیاست گذاری ها در موضوع مهار تورم و رشد تولید همگام با یکدیگر دنبال شود.

نظر شما