شناسهٔ خبر: 180371 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کارآمدی، رضایت مندی و امید مردم به آینده باید مد نظر کارگزاران نظام قرار گیرد

وحید جلال‌زاده تا زمانی که جمهوری اسلامی، سرمایه اجتماعی خود که "اعتماد عمومی" است را پاس بدارد و نسبت به حفظ و افزایش آن بکوشد هیچ آسیبی متوجه آن نخواهد بود.

«نماینده»، وحید جلال زاده *: هیچ انقلابی را نمی یابید که اصل خود را در کمتر از دوماه از پیروزی نهضت به رای مردم گره بزند و این نبود مگر اعتماد حضرت امام (ره) به مردم ایران.

گروه های چپ، نهضت آزادی ها و حتی التقاطی هایی همچون منافقین فرصت داشتند، مانند بچه های مسلمان برای آرمان خود در ادامه انقلاب برای تشکیل حکومت طبق ادعایی که داشتند و خود را صاحب انقلاب می دانستند تلاش کنند. اما "مردم" نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیشتر به "جمهوری اسلامی" رای دادند.

سخن بر سر اینکه در این چهار دهه ،چه راهی طی شد، بر سر آرمان‌های انقلاب چه آمد و دولت ها و مجالس چه کار کردند و بر سر انقلاب چه گلی زدند بسیار است اما آنچه که تغییر نکرده پایبندی قاطبه مردم بر سر آرمان ها و اهدافی است که انقلاب به خاطر آنها شکل گرفت و به پیروزی رسید.

استقلال، آزادی، عدالت و معنویت از شعارهای اساسی و اصولی مردم بوده و هست از همین روی، هر فرد یا جریانی که قصد تحقق آنها را داشته است، مردم در کنار او بوده و حمایت خود را دریغ نکرده اند.

امروز ۱۲ فروردین "یوم الله" است و تمامیت نهضت، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیشتر ما را به سوی خود فرا می خواند و آن بازگشت به اصول انقلاب است، بازگشت به عدالت به استقلال و آزادی، گذشتن از خود برای انقلاب و فداکاری برای مردم.

مولود ۱۲ فروردین، جمهوری اسلامی بوده و امروز این شجره طیبه پس از ۴۳ سال فراز و فرود، خطا و آزمون و تلخی و شیرینی به مرتبه ای رسیده است که خود را پالایش کند، زنگارها را کنار بزند و صافی ها را نمایان سازد.

جمهوری اسلامی ما امروز قوی است، به پایداری رسیده و خود را از گردنه های سخت و صعب عبور داده است اما این به معنای نبود ضعف و کاستی ها و کژ راهه ها در آن نیست. عقلانیت، حکم می کند که این مولود انقلاب همچنان خود را متعهد به مردم بداند.

جمهوری اسلامی از مردم ارتزاق کرده و بدین جا رسیده، پس دوام او نیز به این اصل و ریشه است و ریشه جمهوری اسلامی "مردم"است که از جان و مال خود برای او دریغ نورزیده اند.

کارآمدی، رضایت مندی و امید مردم به آینده سه اصل اساسی و مهمی است که باید مد نظر کارگزاران نظام قرار گیرد و برای بهبود آن تلاش نمایند.

تا زمانی که جمهوری اسلامی، سرمایه اجتماعی خود را که "اعتماد عمومی" است پاس بدارد و نسبت به حفظ و افزایش آن بکوشد هیچ آسیبی متوجه آن نخواهد بود.

"جمهوری اسلامی ما جاوید است

دشمن ز حیات خویشتن نومید است

آن روز که عالم ز ستمگر خالی است

ما را و همه ستمکشان را عید است"

نظر شما