شناسهٔ خبر: 180360 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

انضباط مالی دولت و تقویت اقتصاد غیردولتی ضرورت دارد/ لزوم پالایش قوانین با رویکرد مردمی سازی فعالیت اقتصادی

علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بر لزوم انضباط مالی دولت و شرکت های وابسته برای کاهش هزینه های جاری و مقابله با تورم در کشور تأکید کرد.

به گزارش «نماینده»، علی کریمی فیروزجائی با اشاره به اینکه افزایش هزینه‌های خدمات دولتی یکی از دلایل مهم رشد تورم است، افزود: جلوگیری از افزایش بی رویه و بلاوجه خدمات دولتی ضرورت دارد.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور رشد تورم را دارای تبعات فرهنگی دانست و افزود: افزایش تورم در جامعه فرهنگ عمومی کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد و باید توجه داشت که مهار تورم و رشد تولید اساس رونق فعالیت های اقتصادی کشور است.

سخنگوی فراکسیون دانشگاهیان مجلس یازدهم گفت: مؤلفه های اساسی اقتصادی در اقتصاد نفتی که ۵۰ درصد بودجه کشور را وابسته کرد، رشدیافتگی آن را مختل می‌کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس یازدهم با تأکید بر لزوم هم افزایی قوای سه گانه در تحقق شعار محوری سال یادآور شد: پالایش برخی قوانین و مقررات حاکم بر حوزه اقتصاد و تجارت در این زمینه ضرورت دارد. فربهی دستگاه دیوانی در کشور از موانع عمده پیشرفت و رشدیافتگی است.

عضو مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اهمیت تمرکز دولت و ملت بر اقتصاد و فرهنگ بعنوان چالش جدی کشور افزود: همراهی دولت و ملت در این مقوله اهمیت استراتژیک و غیر قابل انکار دارد.

کریمی فیروزجایی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی با رویکرد مردمی سازی اقتصاد، تحول زیربنایی قوانین در این حوزه راهبردی را کلید خواهد زد.

وی گفت: عبور اقتصاد از موانع دیوانی و رقابتی شدن عملیات پرحجم و کلان آن، مستلزم پویایی و تحرک بخشی به عاملان اقتصادی کشور است.

نظر شما