شناسهٔ خبر: 180356 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

دولت با مدیران خاطی مماشات نکند

جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع پرداخت دیرهنگام حقوق معلمان، از دولت خواست تا با مدیران خاطی، مماشات نکند.

به گزارش «نماینده»، جعفر قادری گفت: اگرتعلل و کوتاهی در پرداخت حقوق پایان سال فرهنگیان و تاخیر بیش از شش ماهه که در پرداخت حق‌التدریس بازنشستگان و حق‌التدریسی‌ها، توسط دولت نادیده گرفته نشود، بسیاری از مشکلات سیستم اداری کشور حل خواهد شد.

قادری گفت: آنچه باعث این هزینه تراشی‌ها شده، مماشات دولت با مدیران کم کار و سهل‌انگار است.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس افزود: تداوم این مماشات باعث می‌شود تا سرمایه اجتماعی دولت تحلیل رفته و تضعیف شود. اگر دولت با این کوتاهی‌ها، با این تعلل‌ها و با این سوء مدیریت‌ها برخورد کند، دیگر مدیران هم به خود اجازه نخواهند داد تا برای دولت هزینه تراشی کنند.

قادری گفت: مگر حقوق فرهنگیان چه تفاوتی با حقوق سایر نیروهای اداری دارد که باید با تاخیر پرداخت شود. اگر فرهنگیان نسبت به بقیه قشرها کم درآمدتر نباشند، درآمد بیشتری ندارند.

این نماینده مجلس با اشاره به وضعیت معیشتی فرهنگیان اظهار کرد: شرایط برخی فرهنگیان به گونه‌ای است که تحمل چند روز تاخیر در دریافت حقوق را ندارد و در برنامه‌ریزی سفر نوروزی به این حداقل حقوق نیازمند است، به چه دلیل باید حقوق سایر نیروهای اداری در ۱۵ اسفند و حقوق فرهنگیان در آخر اسفند پرداخت شود؟

قادری تعلل در پرداخت به موقع حقوق فرهنگیان را موجب زیرسئوال رفتن وجهه و اعتبار دولت دانست و گفت: درست است که موضوع توسط دولت ریشه‌یابی و اشکالات کار اطلاع‌رسانی شده است ولی بسنده کردن به این اندازه کافی نیست و باید با خطاها برخورد شود.

نظر شما