شناسهٔ خبر: 180347 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

جمهوری اسلامی با راهبرد همسایه محوری درصدد تنش‌زدایی است

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد جمهوری اسلامی راهبرد و سیاست همسایه محوری را در دستورکار خودش قرار داده و مبتنی بر این امر درصدد تنش زدایی است.

به گزارش «نماینده»، شهریار حیدری ، در رابطه با استقبال شورای همکاری خلیج فارس از حل‌وفصل مسالمت‌آمیز اختلافات با ایران، گفت: بیش از شصت درصد منابع انرژی دنیا از طریق کشورهای حاضر در خلیج فارس تامین می شود لذا این منطقه مورد توجه بسیاری از قدرت ها و کشورها قرار دارد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: به عنوان مثال مشاهده می شود که آمریکایی ها و برخی کشورهای اروپایی تلاش می کنند از طریق تکیه بر قدرت نظامی در منطقه حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه کشورهای حوزه خلیج فارس اگر با یکدیگر متحد شوند جایگاه بین المللی شان نیز ارتقاء می یابد، ادامه داد: امروزه مشاهده می شود که سیاسیون غربی با رویکرد منبع درآمد مالی به این کشورها نگاه می کنند در حالی که اگر این کشورها از همدیگر حمایت کنند، نیازی به پشتوانه پوشالی بیگانگان ندارند.

این نماینده مردم درمجلس یازدهم افزود: نباید از یاد برد که جمهوری اسلامی راهبرد و سیاست همسایه محوری را در دستورکار خودش قرار داده و مبتنی بر این امر درصدد تنش زدایی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه رویه خوبی در حال طی شدن است و سطح تعامل کشورهای منطقه با ایران رو به بهبود است.

نظر شما