شناسهٔ خبر: 180245 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

مجلس حتماً از نوسازی ناوگان بالگردی کشور حمایت می‌کند

کمال حسین پور یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط ناوگان بالگردی کشور گفت: چنانچه دولت نیز به این تشخیص برسد که ناوگان بالگردی نیاز به نوسازی دارد، باید در قالب لایحه پیشنهاد خود را به مجلس بدهد؛ در این صورت مجلس حتماً حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

به گزارش «نماینده»، کمال حسین پور با اشاره به وقوع سانحه سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان و همراهان طی روزهای گذشته با تاکید بر این‌که «ناوگان بالگردی کشور فرسوده است»، گفت: ناوگان بالگردی کشور اکثراً مربوط به چند ۱۰ سال قبل است و قطعاً مستهلک و فرسوده شده است. امروز این نیاز وجود دارد که ناوگان بالگردی کشور نوسازی شود.

وی افزود: در مسیر نوسازی ناوگان بالگردی چنانچه توان تولید وجود دارد، باید اقدامات لازم جهت ساخت بالگرد آغاز شود در غیر اینصورت باید نسبت به واردات اقدام کنیم؛ چراکه ما در هلال احمر، اورژانس و سازمان راهداری و همچنین حوزه نظامی به یک ناوگان چابک بالگردی نیاز داریم.

این نماینده مجلس عنوان کرد: چنانچه دولت نیز به این تشخیص برسد که ناوگان بالگردی نیاز به نوسازی دارد، باید در قالب لایحه پیشنهاد خود را به مجلس بدهد؛ در این صورت مجلس حتماً حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

نظر شما