شناسهٔ خبر: 180234 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

نه تنها کمبود درآمد نداشتیم بلکه تا ۱۰ هزار میلیارد برای اضافه درآمد برنامه پیش بینی کرده‌ایم

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: در سال گذشته نه تنها کمبود بودجه نداشتیم، بلکه مقداری از بودجه‌ی تعیین شده اضافه آمد و ما برای آن قسمت از بودجه برنامه هم داشتیم.

به گزارش «نماینده» مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوال پیرامون کمبود بودجه سال گذشته و برنامه‌های شورا گفت: ما در سال گذشته نه تنها کمبود بودجه نداشتیم، بلکه مقداری از بودجه‌ی تعیین شده اضافه آمد و ما برای آن قسمت از بودجه برنامه هم داشتیم.

او در ادامه گفت: در حال حاضر، بودجه‌ی ما تقریبا محقق شده و از این پس هرچه درآمد داشته باشیم، اضافه بر آن خواهد شد.

چمران تصریح کرد: ما تا ۱۰ هزار میلیارد برای اضافه درآمد پیش بینی کرده ایم. یعنی اگر تا ۱۰ هزار میلیارد اضافه درآمد داشته باشند، ما برنامه برای آن مقدار بودجه پیش بینی کرده‌ایم.

وی افزود: بر اساس تخصیصی که شهرداری تنظیم می‌کند، ممکن است به یک پروژه بودجه داده نشده باشد. امکان دارد زمینه سازی آن پروژه تکمیل نشده باشد. برای مثال ممکن است زمین جایی که محل بهره برداری بوده است خریداری نشده و یا عوارض آن رفع نشده باشد.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: البته پول مورد نیاز خیلی بیشتر از این مبالغ است و هرچقدر بودجه تعلق بگیرد شهرداری نیاز دارد.

وی در انتها گفت: برای مثال آتش نشانی ۱۲۰ ایستگاه دارد و می‌گوید در هر ایستگاه یک نردبان ۷۵ متری نیاز است. ولی حتی در اروپاهم تمام ایستگاه‌های آتش نشانی این نردبان را ندارند. البته هدف ما این است که وضعیت به این صورت باشد و به آن سمت هم حرکت می‌کنیم. الان اگر ۵ نردبان داریم سعی میکنیم آن را به ده عدد برسانیم. ولی تا رسیدن به ایده‌آل مسیر زیادی مانده است.

نظر شما