شناسهٔ خبر: 180225 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

عضو هیات رییسه مجلس: هیچ همکاری فراتر از قانون با آژانس نخواهیم داشت

سلیمی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: هیچگونه همکاری فراتر از قانون مجلس و پادمان با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نخواهیم داشت و همکاری‌هل در چارچوب قانون خواهد بود.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به سفر اخیر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران گفت: همکاری ما با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چهارچوب قانون مجلس و در چارچوب پادمان خواهد بود.

وی اظهار داشت: مصوبه مجلس به همکار با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید دارد و آن را ملاک عمل می‌داند اما ترتیباتی مشخص کرده است تا مقابل بدعهدی طرف های غربی و آژانس را بگیرد.

سلیمی خاطرنشان کرد: آژانس و کشورهای غربی باید بدانند که هرگونه توقع آن‌ها برای همکاری فراتر از پادمان و فراتر از قانون ا سوی جمهوری اسلامی ایران برآورده نخواهد شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های گذشته همکاری روشن و شفافی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته و همکاری در چارچوب قانون همواره مورد تاکید ایران بوده است.

این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد که سفر اخیر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران و توافق اخیر ایران و آژانس به حاشیه سازی های دشمنان علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران پایان دهد.

به گزارش ایرنا، رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روزهای 12 و 13 اسفند به دعوت محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به تهران سفر کرد و علاوه بر دو دور گفت و گو و مذاکره با اسلامی، با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان نیز ملاقات داشت. این سفر با صدور یک بیانیه مشترک پایان یافت که در آن تاکید شده است: ایران به صورت داوطلبانه به آژانس اجازه می‌دهد تا چنانچه مقتضی باشد فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارت بیشتر را اجرا کند. روش اجرای آن طی یک نشست فنی که به زودی در تهران برگزار می‌شود، میان دو طرف مورد توافق قرار خواهد گرفت.

نظر شما