شناسهٔ خبر: 180165 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی در سفر به تهران از نگاه سیاسی پرهیز کنند

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: بارها اعلام کردیم اگر آژآنس نگاه سیاسی را کنار بگذارد و با نگاه کارشناسی، فنی و علمی به موضوع نگاه کند حتما به توافق قابل قبول خواهیم رسید.

به گزارش «نماینده»، حسین نوش آبادی ، با اشاره به سفر احتمالی رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران، بیان کرد: ایران عضوی از آژانس بین المللی است، هیچ مشکلی با این نهاد بین المللی نداریم، از سوی دیگر ایران جزو متعهدین واقعی به چارچوب های آژانس بوده؛ هیچ کشور مثل جمهوری اسلامی ایران به اجرای قوانین و مقررات آژانس ملتزم نبوده و هیچ کشوری به اندازه ایران برای صلح و ثبات در منطقه و جهان تلاش نکرده است.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آنچه که اتفاق می افتد نگاه های غیر فنی و غیر کارشناسی آژانس بین المللی انرژی اتمی به فعالیت هسته ای ایران است، بارها اعلام کردیم اگر آژانس نگاه سیاسی را کنار بگذارد و با نگاه کارشناسی، فنی و علمی به موضوع نگاه کند، حتما به توافق قابل قبول خواهیم رسید.

وی اظهار داشت: سفر مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران می تواند آغاز همکاری همه جانبه با همه کشورها باشد؛ این سفر می‌تواند به منجر به رفع سوءظنی برخی کشورها و جریان های متخاصم شود که نمی خواهند مسائل هسته ای ما با آژانس حل شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما همواره علاقه‌مندیم که مسائل هسته ای کشور در چارچوب قوانین آژانس و با تعهدات متقابلی که ما و آژانس دارد حل و فصل شود، تاکید داریم که این همراهی نباید مورد سوء استفاده کسانی قرار گیرید که در مسائل هسته ای پایبندی به اصول، ضبواط و مقررات آژانس ندارند و فارغ از هرگونه التزام به تولید سلاح هسته ای دست پیدا کرده اند.

نوش آبادی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده بر اساس قانون و مسائل شرعی در مسیر تولید هرگونه جنگ افزار هسته‌ای و استفاده غیر صلح آمیز حرکت نمی‌کند اما کشورهایی که در این مسیر حرکت می کنند امروز مدعی تخلفات هسته ای ایران و زیرپا گذاشتن قوانین آژانس از سوی تهران هستند که جای تعجب دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امید است در سفری که انجام می شود با نگاه مثبتی که مسئولان ایران به حل مسائل هسته ای، منطقه ای و بین المللی دارند به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم.

نظر شما