شناسهٔ خبر: 180163 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فعال‌کردن بازارچه‌های مرزی مشترک ایران با همسایگان حصار اقتصادی غرب را بی‌اثر می‌کند

سارا فلاحی نماینده ایلام عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد غربی‌ها با اعمال محدودیت درصدد کشیدن حصار اقتصادی اطراف ایران هستند اما فعال کردن و افتتاح گذرگاه ها و بازارچه های مرزی می تواند این سیاست را از بین ببرد.

به گزارش «نماینده»، سارا فلاحی در خصوص افتتاح پنجمین گذر مرزی ایران و پاکستان در سراوان و اهمیت استفاده از ظرفیت های مرزی، گفت: پانزده کشور در اطراف سرزمین‌مان حضور دارند که فرصت بی نظیری برای همکاری های دوجانبه محسوب می شوند.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: بهره مندی از دیپلماسی همسایگی دارای ابعاد مختلفی است که فعال کردن گذرگاه ها و پایانه های مرز به این امر کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه فعال شدن پایانه های مرزی می تواند سبب درآمدزایی از طریق ترانزیت کالا شود، ادامه داد: همچنین افزایش سطح تعاملات اقتصادی، بر توسعه و تقویت روابط سیاسی دو کشور نیز تاثیر مثبت می گذارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مرزنشینان کشورمان اشتراکات فرهنگی و دینی با کشورهای همسایه دارند لذا این مهم می تواند به فعال شدن رفت و آمدهای تجاری در مرز کمک کند، افزود: در این میان باید اذعان کرد موقعیت جغرافیایی کشورمان موجب شده مرز به مولفه و ابزار قدرت تبدیل شود که در شرایط کنونی بتوان از تحریم های غرب نیز عبور کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع غربی ها با اعمال محدودیت درصدد کشیدن حصار اقتصادی اطراف ایران هستند اما فعال کردن و افتتاح گذرگاه ها و بازارچه های مرزی می تواند این سیاست را از بین ببرد.

نظر شما