شناسهٔ خبر: 180108 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ماجرای عدم حضور برخی از اعضای شورای شهر تهران در جلسه روز گذشته چه بود؟

سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص عدم حضور برخی از اعضای شورای شهر تهران در جلسه روز گذشته شورا توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش «نماینده»، سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با دلیل عدم حضور خود و چند تن از اعضای شورای شهر تهران در جلسه روز گذشته شورا اظهار کرد: اولاً در این زمینه باید به نکته‌ای اشاره کنم که به هیچ عنوان مسئله ما سیاسی نبوده بلکه موضوع ما یک مسئله فنی و تخصصی بوده است و موضوع بر می‌گردد به بررسی ردیف‌ها و تبصره‌های لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران که در این زمینه نیز نیاز است توضیحاتی مطرح شود.

وی ادامه داد: روز دوشنبه حوالی ساعت ۳:۱۵ تا ۴ بعدازظهر، ردیف‌ها و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران به رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر تهران داده می‌شود تا مورد بررسی قرار بگیرد اما این ردیف‌ها و تبصره‌ها در اواخر ساعات پایانی شب در اختیار سایر اعضا قرار می‌گیرد و به جهت اینکه اعضای شورای شهر تهران معتقد بودند زمان کافی برای بررسی ردیف‌ها و تبصره‌ها بودجه نداشتند به همین جهت در جلسه روز گذشته حضور پیدا نکردند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تصریح کرد: البته ما پیش از آغاز یکصدوسی‌ویکمین جلسه شورای شهر تهران در روز گذشته این موضوع را با بزرگان شورا از جمله آقای چمران رئیس شورای شهر مطرح کردیم و درخواست کردیم تا بررسی ردیف‌ها و تبصره‌های بودجه شهرداری تهران به جلسه بعدی (یکشنبه هفته آینده) موکول شود تا اعضا زمان بیشتری را جهت بررسی ردیف‌ها و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران داشته باشند.

نجفی با تاکید بر اینکه عدم حضور برخی از اعضای شورای شهر تهران به هیچ عنوان شائبه سیاسی کاری نداشته و ندارد گفت: دلایل عدم حضور برخی از اعضا کاملا یک کار کارشناسی بوده و ما همگی ولایتمدار و ولایی هستیم و به هیچ عنوان دنبال کار سیاسی نبوده و نیستیم.

وی گفت: البته عصر روز گذشته جلسه‌ای در قالب جلسه هم‌اندیشی با حضور اکثریت اعضای شورای شهر تهران در سالن شیبانی برگزار شد که در این جلسه در ارتباط با نحوه بررسی ردیف‌ها و تبصره‌ها و همچنین رای‌گیری در باب آنها تبادل نظر شد و ان‌شاءالله در جلسه یکشنبه هفته آینده بررسی تبصره‌ها و ردیف‌های بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران در دستور کار شورا قرار خواهد گرفت.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: تاکید مجددی بر این موضوع داریم که اعلام شود به هیچ عنوان ما به دنبال کار سیاسی نبوده‌ایم و با توجه به اینکه یکی از وظایف شورای شهر تهران؛ تصویب بودجه شهرداری تهران است به همین جهت اعضا معتقدند که باید زمان مناسب‌تر و بیشتری را برای بررسی بودجه داشته باشند و به همین جهت نیز روز گذشته در صحن شورا حاضر نشدند.

نجفی با تاکید بر اینکه عدم حضور شورای شهر تهران در جلسه روز گذشته به هیچ عنوان مقابله با سایر اعضا و شهردار تهران نبوده و نیست، گفت: بحث ما فنی بوده و بر آن اصرار داشتیم و دوستان هم اصلاح کردند و چنانچه مورد خاصی هم باشد نیز از طریق قوانین و مقررات تذکر می‌دهیم و مسئله شخصی و سیاسی نداشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تعویق افتادن زمان بررسی تبصره‌ها و ردیف‌های بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران به جلسه بعدی؛ اعضای شورا زمان بیشتری را برای بررسی ردیف‌ها و تبصره‌ها خواهند داشت و ان‌شاءالله در جلسه بعدی به آن خواهند پرداخت.

نظر شما