شناسهٔ خبر: 180095 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

مزایای ثبت شرکت در ترکیه

مزایای ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه همچنان یکی از محبوب ترین راه های اخذ اقامت ترکیه است. اما باید توجه داشت که این روش برای همه مناسب نیست و شرایط خاص خود را دارد. یکی از این شرایط داشتن سرمایه اولیه و توان مالی است. هزینه راه اندازی کسب و کار در ترکیه نسبت به سایر روش های اخذ اقامت این کشور بسیار بیشتر است.

در ادامه با استانبول همراه باشید تا مراحل ثبت شرکت در ترکیه در سال 2023 را به تفصیل توضیح دهیم، در این مقاله به طور کامل مراحل ثبت شرکت در ترکیه، هزینه ثبت شرکت، هزینه جاری، هزینه های نگهداری را توضیح می دهیم.

مزایای ثبت شرکت در ترکیه

خارجی ها می توانند به طور مستقل و بدون مشارکت با شهروندان ترکیه شرکت ایجاد کنند.

ثبت شرکت در ترکیه فرآیندی سریع و آسان است.

با ثبت شرکت در ترکیه می توانید اقامت کوتاه مدت و حتی اقامت دائم ترکیه را دریافت کنید. قوانین جدید اقامت در ادامه مقاله توضیح داده شده است.

شما قادر خواهید بود با دلار، یورو و لیر آمریکا حساب ارزی باز کنید و با سایر کشورها تجارت کنید.

می توانید از بانک های ترکیه وام بگیرید.

نرخ مالیات در ترکیه در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار پایین است.

برای ثبت شرکت در ترکیه نیازی به تهیه دفتر کار مجزا نیست و امکان تهیه دفتر کار خانگی وجود دارد.

در چه صنایعی می توان در ترکیه سرمایه گذاری کرد یا کسب و کار راه اندازی کرد؟

ترکیه در صنایع مختلفی فعالیت می کند، اما این کشور در برخی از آنها به عنوان یکی از کشورهای پیشرو شناخته می شود. صنایع زیر از مهمترین زمینه های فعالیت اقتصادی در ترکیه می باشد.

  • کشاورزی
  • ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • ساخت و ساز
  • گردشگری
  • خدمات مالی و بانکی

انواع شرکت های قابل ثبت در ترکیه چیست؟

در ادامه به معرفی انواع شرکت هایی می پردازیم که می توانید به عنوان متقاضی خارجی در ترکیه ثبت نام کنید. پس با ما همراه باشید.

شرکت با مسئولیت محدود (LLC)

شرکت با مسئولیت محدود یکی از رایج ترین روش های ثبت شرکت می باشد. زیرا برای ثبت این نوع شرکت تنها به یک سهامدار نیاز است و حداقل سرمایه مورد نیاز تنها 10000 لیر ترکیه می باشد.

مسئولیت هر یک از سهامداران یک شرکت با مسئولیت محدود به میزان سرمایه آن بستگی دارد.

این نوع شرکت می تواند خصوصی یا دولتی باشد، اما کارآفرینان خارجی معمولا نوع خصوصی را انتخاب می کنند.

شرکت سهامی (JSC)

این نوع شرکت معمولا توسط سرمایه گذارانی که علاقه مند به راه اندازی یک تجارت بزرگ در ترکیه هستند انتخاب می شود. تعداد سهامداران این نوع شرکت باید بین 5 تا 250 نفر باشد.

قوانین ثبت شرکت سهامی در ترکیه به شرح زیر است:

  • حداقل یک سهامدار و یک عضو هیئت مدیره داشته باشید.
  • مسئولیت شرکا بر اساس میزان سرمایه تعیین می شود.

شرکت تعاونی

این نوع کسب و کار یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین انواع تجارت در ترکیه است.

شرکت غیر تعاونی یا جمعی

یک جامعه جمعی می تواند توسط اشخاص حقیقی ثبت شود.

هزینه ثبت شرکت در ترکیه

هزینه ثبت شرکت در ترکیه بسته به نوع شرکتی که انتخاب می کنید می تواند متفاوت باشد اما به طور متوسط هزینه ثبت شرکت در ترکیه بین هفتصد تا هشتصد دلار و به طور کلی برای راه اندازی و ثبت کامل می باشد. یک شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه حدود 4000 دلار نیاز است. به طور کلی هزینه های ثبت شرکت در ترکیه شامل موارد زیر است:

  • هزینه اجاره یا خرید دفتر در ترکیه
  • هزینه های ترجمه و تهیه اسناد
  • هزینه های تمدید اسناد و سایر هزینه های اداری

هزینه نگهداری کسب و کار در ترکیه

یکی دیگر از هزینه های مرتبط برای کسب و کار شما، حداقل هزینه نگهداری کسب و کار در ترکیه است. حداقل هزینه برای حفظ کسب و کار مقدار پولی است که باید پرداخت شود تا کسب و کار فعال بماند. از آنجایی که حضور حسابدار برای شرکت های ترکیه ای الزامی است، یکی از هزینه های نگهداری شرکت در ترکیه، پرداخت حقوق ماهانه حسابدار می باشد.

هزینه های دفتر یکی دیگر از هزینه های حفظ یک تجارت در ترکیه است. اگر دفتر شما در ترکیه برای شما نیست باید اجاره دفتر در ترکیه را بپردازید. همچنین در نظر داشته باشید که مالیات اجاره ماهانه 23% (توقف) نیز باید برای اجاره دفتر در ترکیه پرداخت شود. باید اضافه کرد که هر سه ماه یکبار پرداخت می شود. هزینه های آب، برق، گاز، تلفن و اینترنت، هزینه دفاتر رسمی و پلمپ آن در ملک نیز از دیگر هزینه های نگهداری کسب و کار در ترکیه است.

یکی دیگر از امکاناتی که ترکیه برای خارجی های علاقه مند به کار در ترکیه ایجاد کرده است. امکان ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه وجود دارد. ترکیه کارآفرینان و سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری در مناطق آزاد ترکیه تشویق می کند و مجموعه ای از تسهیلات را برای آنها برای ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه ایجاد کرده است. اگر بخواهیم مناطق آزاد ترکیه را به اختصار توضیح دهیم، باید بگوییم که این مناطق خارج از محدوده شهری ترکیه قرار دارند. یکی از مناطق آزاد پیشنهادی منطقه فرودگاه آتاتورک استانبول است که یکی از نوزده منطقه آزاد ترکیه محسوب می شود. این منطقه هم برای تاسیس کارخانه و هم برای راه اندازی دفاتر کوچک راه اندازی مناسب است و یکی از مناطق با پتانسیل بالا برای ثبت کسب و کار در مناطق آزاد ترکیه به شمار می رود. یکی از مزیت های اصلی ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه، مزایای مالیاتی آن و دریافت تخفیف و معافیت مالیاتی ویژه است.

https://iran2turkey.com/%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b1%da%a9%db%8c%d9%87/

نظر شما