شناسهٔ خبر: 180092 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

غرب با جنگ رسانه ای می خواهد افکار عمومی را برای ادامه مذاکرات برجام آماده کند

رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: شاهد تناقض آمریکا در سیاست اجرایی و آنچه که در رسانه ها اعلام می کند هستیم، آنها می خواهند با طرف ایرانی گفتگو کنند و بعد از اینکه به نتیجه رسید موضوع را رسانه ای کنند این موضوع دلیل تناقض گویی آنها در مذاکرات احیای برجام است.

به گزارش «نماینده»، جلیل رحیمی جهان آبادی ، در واکنش به ادعای جان کربی مبنی بر خروج برجام از دستورکار آمریکا گفت: آنچه که در غرب می گذرد و اتفاق افتاده است نشان می دهد که آنها با افکار عمومی داخلی خود با شفافیت و صداقت رفتار نمی کنند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنها در فضای افکار خود می خواهند به گونه ای عمل کنند که مذاکره و گفتگویی با ایران ندارند اما با این واقعیت رو به رو هستند که چاره ای جز گفتگو با ایران برای حل بحران پرونده اتمی ندارند و باید از طریق گفتگو این مشکل را حل کنند چرا که راه های دیگر در مقابل ایران هیچ نتیجه ای نداشته است.

وی تاکید کرد: آمریکا نمی تواند این واقعیت که جز مذاکره راهی وجود ندارد را در افکار عمومی تبیین کند و اکنون که استفاده از ابزارهای مختلف بی نتیجه مانده باید پای میز مذاکره با ایران بیاید.

این نماینده مجلس اظهار داشت: شاهد تناقض در سیاست اجرایی و آنچه که در رسانه ها اعلام می کنند هستیم، آنها می خواهند با طرف ایرانی گفتگو کنند و بعد از اینکه به نتیجه رسید موضوع را رسانه ای کنند این موضوع دلیل تناقض گویی آنها در مذاکرات احیای برجام است.

رحیمی جهان آبادی با طرح این سوال که آیا غرب مذاکرات را ادامه می دهند یا نه؟ توضیح داد: غرب چاره ای جز ادامه مذاکرات اتمی ندارد از ابتدا مذاکرات برجام به این موضوع اذعان کرده که برای حل بحران اتمی راهی جز مذاکره با ایران ندارند اما در برخی مواقع به جنگ رسانه ای و تبلیغاتی روی می آورند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اکنون غربی ها بحثی علیه ایران و سپاه راه انداخته اندو مدعی شده اند ایران در کشورهای غربی اقدامات تروریستی انجام می دهد، در آینده این داستان را در کشورهای مختلف غربی با هدف همراهی افکار عمومی و فشار بیشتری به ایران گسترش می دهند تا گفتگو از سر گرفته شود، البته آنها می دانند راهی جز مذاکره و گفتگو برای رسیدن توافق وجود ندارد، چرا که اگر قدرت نظامی و اقتصادی شان تا حدی بود که ایران خواسته غرب را بپذیرد حتما به این دو روش عمل می کردند.

نظر شما