شناسهٔ خبر: 180058 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

توسعه روابط تهران و پکن به نفع دو کشور خواهد بود

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: سفر رئیسی به چین آثار مثبتی دارد و نباید به دلیل اظهارنظرهای نادرست و نسنجیده روابط دو کشور تحت تاثیر قرار گیرد.

به گزارش «نماینده»،حسین نوش آبادی ، با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به چین در نوع خود سفر بسیار مهم و تاثیرگذار برای توسعه روابط دوجانبه است، گفت: این سفر با توجه به شرایط کنونی منطقه ای و بین المللی می تواند آثار مثبتی به همراه داشته باشد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس ادامه داد: چین را به عنوان شریک راهبردی برای خودمان در حوزه های اقتصادی، تجاری و تعاملات منطقه ای و بین المللی می دانیم. هر چه این روابط را تعمیق ببخشیم می تواند برای افزایش همکاری در همه حوزه ها و کسب منافع متقابل کمک کننده باشد. بنابراین فارغ از بحث های حاشیه ای که در مدت اخیر به وجود آمده است و عده ای به این بحث ها دامن می زنند تا اختلاف ایجاد شود باید به اصل ارتباط و روابط توجه کنیم.

وی اظهار با اشاره به اینکه کشور چین به عنوان قدرت جهانی اقتصادی و تجاری در جهان مطرح است، عنوان کرد: روابطه این کشور با جمهوری اسلامی قابل قبول بوده است اگر در جایی مقامات چینی اظهارنظر بی دقتی کرده اند و به عمق اظهارنظر توجه نداشتند نباید بهانه ای باشد که روابطمان را با پکن دچار اختلال کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه توسعه روابط تهران و پکن در توسعه به نفع دو کشور خواهد بود، تاکید کرد: هر چند که تاکید داریم چین نباید در مسائل داخلی ایران و روابط دو جانبه ایران با کشورهای دیگر دخالت کنند آن کشورها تریبون و رسانه برای بیان ادعاهایشان که اساسا ادعاهای کذب است، دارند اما ورود کشوری مثل چین و اظهارنظر یکطرفه و بدون دقت و ملاحظه موجب گله مندی است و باید حتما در این سفر رئیسی به رئیس جمهور چین این نکته را متذکر شود تا در بیان مسائل، اظهارنظرها و امضا برخی تفاهم ها دقت نظر صورت گیرد و حساسیت های منطقه را درک کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با یادآوری اینکه با چینی ها روابط راهبردی تعریف کرده ایم گفت: با پکن ارتباطات بلند در حوزه های اقتصادی و روابط تجاری تعریف کردیم که نباید با اظهارنظرهای نادرست به این ارتباط لطمه وارد شود از سوی دیگر باید در راستای منافع ملی و اقتدار کشور اقدام کنیم.

نظر شما