شناسهٔ خبر: 179976 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

نقد و بررسی ام وی ام ۳۱۵

نقد و بررسی ام وی ام ۳۱۵

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ فرانسوی با شتاب عالی، آپشن های فراوان و کیفیت ساخت خوب مدت هاست که بازار محبوب هاچ بک کشورمان را تحت سلطه خود در آورده است. شاید در آن زمان کمتر کسی تصور می کرد که پژو ۲۰۶ به مرور زمان دچار چنین افت کیفیت و سرعت شود و قطعات آن با نمونه های ایرانی و چینی جایگزین شود و ... از طرفی خودروهای چینی می توانند با بهبود طراحی به خودروهای محبوب تبدیل شوند.

نقد و بررسی ام وی ام ۳۱۵

ایمنی مطمئناً پژو ۲۰۶ و برادر آسانسورش، ۲۰۶ پلاس یا ۲۰۷i، هنوز در بازار ما حضور پررنگی دارند، اما چند سالی است که رقیبی به نام ام وی ام ۳۱۵ از گربه فرانسوی در این رده جلوتر رفته است. قیمت اگرچه در نسخه های اولیه به دلیل مشکلات فنی فراوان نمی توانست رقابت تنگاتنگی با محصولات ایران خودرو داشته باشد، اما در مدل لیفت (بعد از سال ۲۰۱۴) با رفع ایرادات و تکیه بر طراحی زیبا، توانست محبوبیت از دست رفته خود را بازیابد.

طراحی کابین و بدنه، اتاق و صندوق عقب کمی جادارتر از ۲۰۶ است و همچنین سواری کمی نرم تر است که به محصول پژو رونق می بخشد. البته دلایلی مانند دسترسی کمتر به قطعات یدکی و قیمت بالاتر آنها و همچنین بدنامی به جا مانده از نسل قبل باعث شد تا قیمت ۳۱۵ جدید در بازار دست دوم بیشتر از ایران کاهش یابد.

رقبای فرانسوی در حالی که ۳۱۵ هنوز از نظر شتاب و کشش در سطح پایین تری قرار دارد. به عنوان خودروهای معمولی یا حتی کند طبقه بندی می شود. اما فروش قابل قبول این مدل در بازار نشان از اعتماد نسبی مردم به ۳۱۵ جدید دارد که پس از عرضه ام وی ام ۳۱۵، نسخه اتوماتیک این خودرو با نام ام وی ام ۳۱۵ پلاس توسط مدیران خودرو عرضه شد.

ام وی ام ۳۱۵ جدید می تواند یک ماشین خوب یا یک ماشین بد باشد و این بستگی به نوع استفاده و سلیقه شخصی شما دارد. اگر به دنبال یک هاچ بک با کابین و صندوق عقب کمی جادارتر از پژو ۲۰۶ هستید و به سواری نرم و طراحی داخلی و خارجی خودرو بسیار اهمیت می دهید، این خودرو ممکن است شما را راضی کند، به خصوص اینکه از نظر ایمنی و مصرف سوخت در وضعیت خوبی قرار دارد.

قابل قبول است و خدمات پس از فروش بهتری نسبت به برخی رقبای چینی دارد. اما اگر شتاب و هندلینگ و ویژگی های اسپرت خودرو برای شما اهمیت بیشتری دارد و قصد دارید در هنگام فروش خودرو خود را به سرعت سودآور کنید، این محصول انتخاب بدی برای شما خواهد بود. کابین جدید ام وی ام ۳۱۵ نسبت به مدل قبلی تغییراتی دارد. او پایه را تجربه کرد و حالا با چیدمانی کاملا متفاوت، فضایی شیک و اسپرت ارائه کرد. البته خلاقیت نسبی در سالن نسخه قبلی مشاهده شد اما پیشرفت در نسخه بازسازی شده کاملا مشهود است. نمایندگی قطعات ام وی ام ۳۱۵ و فروش لوازم یدکی این مدل خودرو در بازار تهران راحتتر می باشد زیرا بعضا قطعات اصلی در نمایندگی ها موجود نیست اما در بازار تهران خیابان چراغ برق قابل تهیه می باشد ممکن است از لحاظ قیمتی کمی بالاتر نسبت به نمایندگی ها باشد اما با خیال آسوده می توانید قطعه اصلی را خریداری کنید.

تم طراحی کلی کابین جدید ۳۱۵ از خودروهای اسپورت اروپایی الگوبرداری شده است و با خطوط ناهموار بسیاری حس هیجان را به مسافران منتقل می کند. با این حال، این هیجان تنها با این احساس مطابقت دارد زیرا مشخصات فنی و قابلیت های رانندگی ۳۱۵ چندان با ظاهر خودرو و فضای اسپرت آن همخوانی ندارد.

نقد و بررسی ام وی ام ۳۱۵

از اینجا برویم در هر صورت می توان از کابین جدید ۳۱۵ به عنوان یکی از زیباترین ها در این رده قیمتی یاد کرد. از نظر ارگونومی نیز وضعیت رضایت بخش است. مطمئناً طراحی صندلی می تواند بهتر از اینها باشد و دید از قسمت عقب نیز محدود است، اما با توجه به رقبای نه چندان بزرگ در این بخش از بازار، می توان از این مسائل جزئی چشم پوشی کرد. مهمتر از همه، وجود سنسور سرعت عقب و دوربین به خوبی محدودیت دید عقب را پوشش می داد.

وقتی صحبت از فضاپیما به میان می آید، MVM ۳۱۵ در قسمت عقب و همچنین باکسر نسبت به پژو ۲۰۶ بسیار جادار است و در نتیجه به عنوان یک هاچ بک امتیاز خوبی کسب می کند، اما برای نسخه صندوقدار، اوضاع متفاوت است و این زمان باید بگوییم که ۳۱۵ با توجه به انتظارات خودروهای سدان در حد متوسط است.

با این حال جایگاه سرنشینان عقب در این محصول همچنان بهتر از پژو ۲۰۶ اس دی است. حتی مدل MVM ۳۱۵ با وجود برخی ناهماهنگی‌های طراحی، خودروی خوبی بود و حداقل رقبای قیمتی آن به راحتی می‌توانستند پاس کنند. اما در نسخه فیسبوک، طراحان MVM موفق شدند همان چند باگ را برطرف کنند و از چراغ‌ها، سپرها و فاسیاهای جدید استفاده کنند تا به شکل و فرم بسیار بالغ‌تری در دماغه خودرو دست یابند. البته تغییرات ظاهری نسخه جدید در قسمت های دیگر مانند استفاده از ال ای دی در چراغ های عقب و طراحی مجدد نمای عقب همچنان ادامه داشت اما تفاوت های اصلی در قسمت جلو بود. انواع مختلفی مانند اسپرت (با تزئینات بدنه کرومی و فلپ های مشکل دار) نیز وجود داشت و سپس اسپرت عالی با سقف های سقفی به بازار عرضه شد.

نظر شما