شناسهٔ خبر: 179831 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جلالی: اگر می‌توانستند برنامه‌های سپاه را خنثی کنند دست به تحریم نمی‌زدند

حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان در مجلس با بیان اینکه دنباله‌روی از آمریکا نفعی برای اتحادیه اروپا نخواهد داشت، گفت: اقدام اروپا علیه سپاه نشان‌دهنده ضعف دشمن و قدرت سپاه است و اگر می‌توانستند برنامه‌های سپاه را خنثی کنند دست به تحریم نمی‌زدند.

به گزارش «نماینده»، حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی اقدام پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه در فهرست آنچه که «سازمان‌های تروریستی» نامیده است را محکوم و گفت: چیز جدیدی اتفاق نیفتاده است و سپاه از قبل تحریم بوده و تحریم برای سپاه معنا ندارد.

وی افزود: این تحریم‌ها از قبل به اشکال مختلف وجود داشته است اعم از حقیقی و حقوقی، ولی در ساختار سپاه هیچ اختلالی نتوانسته است ایجاد کند. فرماندهان سپاه گفته‌اند کار کشور را متوقف به تحریم یا عدم تحریم سپاه نمی‌کنیم و از تحریم استقبال می‌کنیم چرا که نه تنها باعث اخلال در امور نمی‌شود بلکه سپاه را خودکفاتر و توانمندتر می‌کند بنابراین اثر واقعی و میدانی ندارد فقط موجب جو روانی می‌شود. این تحریم‌ها اثر عینی ندارد و بیشتر شانتاژ تبلیغاتی علیه سپاه هست. به نظرم حکمت و خیری در آن است اینگونه اقدامات نشان‌دهنده ضعف دشمن است وقتی مسئله‌ای را قوی و پیشرونده می‌بیند چنین اقدامات علیه آن انجام می‌دهند.

وی افزود: اقدام اخیری که علیه سپاه انجام شد، نشان‌دهنده یاس و ناامیدی دشمن است اگر می‌توانستند برنامه های سپاه را خنثی کنند دست به تحریم نمی‌زدند این اقدامات نشان‌دهنده ضعف دشمن و قدرت سپاه است. به این اقدام نباید واکنش انفعالی داشت؛ ممکن است اقداماتی در زمینه دیپلماسی انجام شود، سفرا فراخوانده و یا سفارتخانه‌ها به کنسولگری تنزل داده شوند.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دنباله روی از آمریکا نفعی برای اتحادیه اروپا نخواهد داشت، گفت: اروپا از این کار مثل ترور حاج قاسم سلیمانی پشیمان می‌شود؛ قاسم سلیمانی پس از شهادتش زنده تر و آثارش در مقاومت فروزان‌تر شد اروپایی ها هم اقدامی انجام دادند که باعث سیاه شدن پرونده‌اشان می‌شود و به نوعی خود زنی کردند.

نظر شما