شناسهٔ خبر: 179826 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

ارتقای سلامت و رفاه، ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی نکات کلیدی بودجه ۱۴۰۲ است

بابایی کارنامی عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی گفت: رشد بودجه بخش های سلامت، رفاه اجتماعی، اشتغالزایی و محرومیت زدایی در بودجه سال آینده نشان می دهد که این بخشها محور اصلی سیاست های دولت در سال ۱۴۰۲ هستند.

به گزارش «نماینده»، علی بابایی کارنامی درباره ویژگی‌های لایحه بودجه سال آینده دولت اظهار داشت: یکی از نقاط قوت این لایحه افزایش اعتبارات محرومیت زدایی بخصوص در استان های کمتر برخوردار و محروم هستیم.

وی با تاکید بر اینکه از کلیات بودجه چنین بر می آید که دولت توجه ویژه ای به اقشار ضعیف جامعه در سال آینده خواهد داشت، گفت: حمایت از اقشار آسیب پذیر و ارقام مربوط به بخش سلامت و همچنین یارانه های نقدی، نان و دارو این سیاست دولت را در سال آینده تایید می کند.

نماینده مردم ساری در مجلس بر این نکته تاکید کرد که اعتبارات حوزه بهداشت و درمان در سال آینده ۱۰۷ درصد افزایش دارد و بنابراین در سال ۱۴۰۲ می بایست شاهد اتفاقات خوبی در خدمت رسانی به مردم در حوزه سلامت باشیم.

بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: اعتبارات مربوط به حوزه رفاه اجتماعی و اشتغالزایی نیز حکایت از رشد ۸۸ درصدی بودجه این بخش دارد که نشان می دهد دولت به دنبال کاهش نرخ بیکاری و ارتقای رفاه اجتماعی و معیشت شهروندان است.

عضو هیات رییسه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ تاکید کرد: در بودجه سال آینده اعتبارات چهار وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم تحقیقات و فناوری افزایش داشته است که توجه ویژه دولت به این بخش ها را نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور این هفته در کمیسیون تلفیق بودجه به تصویب رسید و گزارش آن در جلسه علنی دوم بهمن ماه مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته می شود.

نظر شما