شناسهٔ خبر: 179808 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

برنامه سوم توسعه شهری ۲۳ درصد پیشرفت داشته است

مهدی چمران برنامه سوم توسعه شهری ۲۳ درصد پیشرفت داشته است

به گزارش «نماینده»، مهدی چمران، روز پنجشنبه در نشست خبری با موضوع برنامه چهارم توسعه شهری با بیان اینکه برنامه‌های توسعه شهری آنگونه که باید اجرایی نشده‌اند، افزود: دلیل اجرایی نشدن این برنامه‌ها به این دلیل است که بصورت اجرایی تدوین نشده بودند.

وی ادامه داد: پایشی در شورای شهر تهران صورت گرفت که نشان می‌دهد بیش از ۲۳ درصد برنامه توسعه قبلی پیش نرفته است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه تلاش ما این است به ایده‌های خود دست یابیم، گفت: صرف دوست داشتن برنامه نیست و ما علاقه مند هستیم ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس داشته باشیم اما حداکثر ۲ هزار دستگاه اتوبوس درحال کار هستند.

چمران افزود: با میزان بودجه و اعتبارات شهرداری تهران و وزارت کشور می‌توان متوجه شد انجام این کار عملیاتی نیست مگر اینکه شرایط خاص ایجاد شود همچنین حداقل هزار و ۲۰۰ دستگاه واگن مترو نیاز است اما اگر همین اکنون هم پول واگن‌ها را بدهیم باز هم به این زودی ها ساخته نمی‌شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه برنامه چهارم توسعه با تاسی بر بیان مقام معظم رهبری بصورت برنامه محور و عملیاتی تدوین شده است، تصریح کرد: برنامه چهارم توسعه به صورت مسئله محور و بر بستر عملیاتی شدن تدوین شده است و اگر خوشبینانه نگاه کنیم تا پایان برنامه ۷ هزارو ۵۰۰ دستگاه اتوبوس وارد چرخه می‌شود.

وی گفت: برنامه چهارم توسعه شهری خوشبینانه و عملیاتی است و بر محور چند چالش اساسی تدوین شده است و این برنامه باید هر سال مورد ارزیابی قرار گیرد و شاخص‌های آن تدوین شود.

نظر شما