شناسهٔ خبر: 179778 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

لزوم پیگیری حقوقی وزارت امور خارجه برای استفاده از نام جعلی خلیج عرب/ کشورها نمی‌توانند تاریخ را انکار کنند

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزارت امور خارجه باید به شدت پیگیر چرایی تکرار نام جعلی برای خلیج فارس در رقابت های ورزشی از سوی برخی کشورهای عربی باشد.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم رضائی ، در رابطه با پشت پرده تکرار نام جعلی برای خلیج فارس ، گفت: مطابق اسناد تاریخی مربوط به هزاران سال پیش، خلیج فارس همواره نامش ثبات بوده و هیچ کشوری نمی تواند آن را انکار کرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم در حالیست که برخی از کشورهای منطقه تلاش می کنند این واژه را جعل کنند لذا وزارت امور خارجه باید به شدت این موضوع را از طرق محاکم حقوقی و مراجع بین المللی پیگیری کند.

وی با اشاره به استفاده برخی از چهره های سیاسی از این واژه جعلی، ادامه داد: متاسفانه برخی افراد تحت تاثیر فشار و لابی های سعودی-عربی هستند لذا نباید اقدام آنها بدون پاسخ گذاشته شود زیرا ممکن است به یک رویه و روند تبدیل شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین سمن ها و نهادهای مردمی نیز باید با استفاده از ظرفیت های بین المللی اقدام به روشنگری نسبت به این امر کنند تا افکار عمومی دنیا بدانند خلیج‌عرب واژه جعلی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد استفاده رئیس فیفا از واژه جعلی جام خلیج‌عرب نیز قابل تامل بوده و این نهاد بین المللی باید نسبت به این اشتباه پاسخگو باشد.

نظر شما