شناسهٔ خبر: 179776 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تسریع در اجرای سند همکاری ۲۵ ساله تهران-پکن سبب خنثی‌سازی دسیسه ایران‌هراسی می‌شود

یعقوب  رضا زاده عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تحقق مفاد اسناد همکاری های بلند مدت با کشورها مانند چین می تواند جوّ رسانه ای و ایران‌هراسی ایجاد شده را از بین ببرد.

به گزارش «نماینده»، یعقوب رضا زاده با اشاره به اهمیت تسریع در مسیر اجرای سند همکاری ۲۵ ساله میان ایران و چین در سفر آتی رییس جمهور کشورمان به پکن، گفت: مطابق نظرکارشناسان سیاسی و حوزه بین الملل، برقراری روابط سیاسی پایدار در گرو همکاری های اقتصادی، فرهنگی و غیره میان کشورها است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چینی ها یکی از اعضای دائم شورای امنیت بوده و این امر موضوع مهمی در مورد مواضع بین المللی بشمار می رود، اظهار کرد: در واقع توسعه مناسبات سیاسی با چینی ها می تواند مانعی بر سر راه تحقق سیاست های ضدایرانی غرب باشد.

وی ادامه داد: همچنین باید اذعان کرد چین دارای اقتصاد بزرگی بوده و این قدرت اقتصادی در حال رشد فزاینده است از این رو همکاری اقتصادی بلندمدت تهران و پکن می تواند به توسعه اقتصادی کشورمان کمک شایانی کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه تحقق مفاد اسناد همکاری های بلند مدت با کشورها مانند چین می تواند جو رسانه ای و ایران هراسی ایجاد شده را از بین ببرد، افزود: به عبارتی غربی ها می خواهند عنوان کنند ایران در بن بست سیاسی و اقتصادی قرار دارد لذا مشاهده می شود که به شدت از انعقاد چنین قراردادی ناراضی و عصبانی هستند.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید یادآور شد چین یکی از اعضای پیمان شانگهای نیز به شمار می رود لذا تقویت مناسبات دوجانبه می تواند به توسعه مناسبات با دیگر کشورهای این پیمان اقتصادی نیز کمک کند.

نظر شما