شناسهٔ خبر: 179775 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اهانت به مرجعیت عالی یک دین از بزرگ‌ترین مصادیق نقض حقوق بشر است

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است غربی‌ها بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر هستند و دچار ریاکاری و دوگانگی در تعریف واژه آزادی شده‌اند که نمونه آن اهانت به مقدسات و مرجعیت عالی یک دین الهی است.

به گزارش «نماینده»، حسین نوش آبادی با تأکید بر اینکه دنیای غرب مدعی دموکراسی، امروز دچار ریاکاری و دوگانگی در تعریف واژه آزادی شده است، گفت: آنها از آزادی بیان، قلم و دین صحبت می کنند و در بسیاری از اسناد بین المللی و حقوق بشری در سازمان ملل متحد و فعالیت های اجتماعی و فرهنگی این موضوع را مطرح می کنند.

نماینده مردم پیشوا و ورامین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: آنها به ادعای خود طبق میثاق های بین المللی حقوق سیاسی و مدنی مانور می دهند و آن را ماحصل تلاش های خود می دانند اما متأسفانه به این مسائل پایبند نبوده و صرفا شعار می دهند و در عمل به آن معتقد نیستند.

وی در ادامه غربی ها را بزرگ ترین ناقضان حقوق بشر در حوزه آزادی بیان، ادیان و فرهنگ دانست و افزود: نمونه آن اهانت به مرجعیت عالی مسلمانان و مقدسات یک دین است که از طرف یک نشریه صورت می گیرد و حاکمیتشان نیز از آنها حمایت می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اهانت به ادیان، مقدسات و مرجعیت عالی یک دین از بزرگ ترین مصادیق نقض حقوق بشر است، خاطرنشان کرد: غربی ها در طول فعالیت خود در دهه های اخیر از هیچ اهانتی از جمله به کتاب مسلمانان و پیامبر آنها روی گردان نبوده اند.

نظر شما