شناسهٔ خبر: 179765 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عربستان در رفتار خود با ایران تجدید نظر کند/ جهان اسلام نیاز به وفاق دارد

بشیری نماینده مجلس تاکید کرد که عربستان باید در رفتار خود با ایران تجدید نظر کند و به عنوان تولیت مدینه منوره و مکه مکرمه فضای پیشرفت در حوزه های مختلف از جمله در عرصه سیاسی منطقه را فراهم کند.

به گزارش «نماینده»، فرهاد بشیری با اشاره به تاکید قانون اساسی بر برقراری ارتباط با سایر کشورها بر پایه سه اصل حکمت، عزت و مصلحت، در خصوص مذاکرات با عربستان برای بازگشایی سرکنسولی های دو کشور، گفت: مقام معظم رهبری بارها تاکید داشتند که باید با دنیا کار کنیم و در این بین ارتباط با همسایگان و کشورهای مسلمان اهمیت بیشتری پیدا می کند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس ادامه داد: وزارت خارجه در چارچوب های مشخص شده با مقامات سعودی تماس برقرار کرده و ارتباط داشته اند، این اقدام در راستای هماهنگ تر شدن کشورهای منطقه و با هدف تاثیر مثبت بر حل مسائل منطقه است.

وی با بیان اینکه اخباری در خصوص برگزاری نشست هایی بین ایران و عربستان منتشر می شود، گفت: با توجه به اینکه عربستان در سطح منطقه مسئولیت مراکز مهم دینی را برعهده دارد انتظار می رود با برقراری ارتباط با کشورهای منطقه از جمله ایران در راستا هم افزایی در سطح منطقه گام بردارد تا مانع ورود بیگانگاه و اختلاف افکنی آنها در بین کشورها شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه سعودی ها مسئولیت تولیت مکه مکرمه و مدینه منوره را برعهده دارند، اظهار داشت: انتظار می رود که در مسائل دینی و مذهبی واقعی تر برخورد کنند و در رفتار گذشته شان با ایران تجدید نظر کرده و بدانند که جهان اسلام نیاز به وفاق و همفکری دارد تا در عرصه های مختلف از جمله در عرصه سیاسی در منطقه پیشرفت هایی حاصل شود.

نظر شما