شناسهٔ خبر: 179726 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

جای خالی نهادهای تنظیم گر در حوزه انرژی / ناترازی در حوزه برق و گاز یک واقعیت است

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی با بیان اینکه نیاز به رگلاتوری در حوزه انرژی داریم، تاکید کرد: در حوزه انرژی به یکسری نهادهای تنظیم گر نیاز داریم و در حال حاضر این نهادها را نداریم.

به گزارش «نماینده»، محسن زنگنه با اشاره به راهکارهای رفع ناترازی انرژی و تدابیر کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس در این زمینه بیان کرد: به واقع در زمینه مبحث تنظیم گری در حوزه برق اقداماتی در کمیسیون ویژه جهش تولید صورت پذیرفته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با این حال طرحی هم در همین رابطه یعنی تنظیم گری حوزه برق در مجلس یازدهم مصوب شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به واقع این یک واقعیتی است که ما در حوزه انرژی اعم از حوزه برق و گاز ناترازی داریم.

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی تاکید کرد: کاملا ما در حوزه انرژی به یکسری نهادهای تنظیم گر نیاز داریم و در حال حاضر این نهادها را نداریم.

وی تصریح کرد: البته این نهادهای تنظیم گر باید رای شان هم متنفض باشد و بتوانند به یکسری امور ورود کرده و در سیاست گذاری ها دخالت کنند.

زنگنه اظهار کرد: در شرایط فعلی نیاز به رگلاتوری در حوزه انرژی داریم و این موضوع در قالب طرحی در کمیسیون ویژه جهش تولید در دست پیگیری است.

نظر شما