شناسهٔ خبر: 179675 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

برنامه هسته‌ای ایران در صورت تداوم تحریم‌ها با سرعت بیشتری پیش می رود

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس تاکید کرد: اگر آمریکا تمایل به بازگشت به برجام دارد باید تحریم ها را لغو کند در غیراین صورت تکالیف برجامی از ایران ساقط می شود.

به گزارش «نماینده» شهریار حیدری ، با بیان اینکه مذاکرات توافق هسته ای از سال 2015 تا امروز استمرار داشته است، گفت: برجام موضوع دو طرفه است و هر اتفاقی که برای آن رخ می دهد ایران و کشورهای غربی باید برای آن تصمیم گیری کنند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران در برجام خواهان لغو تحریم ها بود از این رو انتظار می رود تحریم ها طبق توافق هسته ای حذف شود اما با کمال تاسف موضوع تخصصی هسته ای توسط غربی ها به سوی مسائل سیاسی رفت، از این رو اگر روال تخصصی در توافق هسته ای ادامه پیدا می کرد، مشکلی ایجاد نمی شد.

وی بیان کرد: لغو تحریم ها و شفافیت باید در برجام حاکم شود اگر این دو محور در برجام ادامه پیدا کند می تواند منشأ اثر باشد در غیر اینصورت برجام معنی پیدا نمی کند.

حیدری اظهار داشت: اخیرا آمریکایی ها پیام داده اند که به مذاکرات احیای برجام بر می گردند بنابراین اگر تمایلی داشته باشند و مفاد برجام را اجرا کنند توافق ادامه پیدا می کند در غیر اینصورت تکالیف برجامی از جمهوری اسلامی ایران ساقط است و برنامه هسته ای خود را ادامه می‌دهد. توافق دو جانبه است و هر طرفی که بخواهد از برجام خارج شود، تکلیف از طرف دیگر ساقط می شود./

نظر شما