شناسهٔ خبر: 179665 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ارتقای مناسبات اقتصادی و تجاری در دستورکار ایران و جمهوری آذربایجان باشد

علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به اینکه ایران همواره خواهان افزایش سطح تعاملات با جمهوری آذربایجان بوده است، اظهار کرد: بر این اساس ارتقای مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور باید در دستورکار مسئولان دو کشور قرار بگیرد.

به گزارش «نماینده»، علیرضا سلیمی در رابطه با گفتگوی تلفنی وزرای امورخارجه ایران و جمهوری آذربایجان و تاکید بر مخالفت با حضور کشورهای خارجی در منطقه، گفت: تهران افزایش سطح مناسبات با همه کشورهای دنیا را در دستور کار خود قرار داده از این رو شاهد رفت و آمدهای مستمر دیپلماتیک و گفتگوی های تلفنی در این راستا هستیم.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران همواره خواهان افزایش سطح تعاملات با جمهوری آذربایجان بوده است، اظهار کرد: بر این اساس ارتقای مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور باید در دستورکار مسئولان دو کشور قرار بگیرد.

وی ادامه داد: همچنین باید یادآور شد ایران و جمهوری آذربایجان نباید اجازه دهند بیگانگان در منطقه حضور یافته و با اقداماتشان زمینه‌ساز تنش، شرارت، جنگ و سوءتفاهم شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره ابراز نارضایتی امیرعبداللهیان از اظهارات غیر واقع‌بینانه مقامات آذربایجان، افزود: بدون شک هرگونه تغییر در ژئوپلیتیک منطقه موجب فروپاشی آرامش منطقه خواهد شد و به صورت دومینووار ادامه خواهد یافت تا جایی که دیگر کشوری نمی تواند جلوی آن را بگیرد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید اذعان کرد دو کشور پروژه های مشترکی دارند که باید اجرا و تکمیل آنها تسریع یابد./

نظر شما