شناسهٔ خبر: 179652 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: آنا

خلا «حاج قاسم» در جبهه مقاومت پُر شده است

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: راه سردار شهید«سلیمانی» در جبهه مقاومت ادامه دارد و خیلی هم محکم‌تر و با آگاهی بیشتر از قبل این مسیر طی می‌شود و افرادی نیز هستند که این خلاء و جای خالی او را پُر کنند.

به گزارش «نماینده»، محمد اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که اگر حاج قاسم امروز در میان ما حضور داشت، چه واکنش نسبت به اتفاقات اخیر کشور نشان می‌داد، گفت: قطعا حاج قاسم نیز تبعیت از رهبرانقلاب و فرمانده کل سپاه داشت و بر آن اساس حرکت خود را تنظیم و کار را دنبال می‌کرد، چرا که مهمترین ملاک و مسئله برای او همواره بحث ولایت و تبعیت از، ولی امر مسلمین بود.

وی درباره نحوه برخورد با اغتشاشگران اظهار کرد: اگرچه سیاست‌های کلان نظام و برقراری امنیت، همه به فرمان رهبر انقلاب است، ولی در اجرا تفاوت‌هایی وجود دارد. زیرا در مقام اجرا، این فرمانده صحنه است که تشخیص و تصمیم گیری می‌کند، اما در سیاست‌های کلان، باید بگویم که کاملا مشخص است که باید خیلی از مسائل رعایت شود، چون کار با مردم است و این مردم مال این کشور هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در مهرماه در مراسم فراجا فرمودند، بعضی از آنها کاملا وابسته و رسما آموزش دیده معاندین بودند و وضعیت و نحوه برخورد با این افراد نسبت به آن جوانان و نوجوانانی که احساسی آمده بودند، فرق می‌کند، بنابراین با این‌ها باید توجیهی برخورد کرد و بر اساس جهاد تبیین که رهبری مطرح کردند، آن‌ها باید توجیه شوند.

کوثری گفت: بر این اساس تا الان هم با اغتشاش‌گران برخورد شده است و اگر حاج قاسم نیز بودند قطعا همین روال را پیش می‌گرفتند.

کوثری درمورد کنش‌ها و واکنش‌های جبهه مقاومت بعد از شهادت حاج قاسم با توجه به این که این جبهه، یکی از نمادهای خود را از دست داده است، خاطرنشان کرد: در طول انقلاب، منافقین هم فرماندهان و مسئولان بزرگی مثل شهیدان بهشتی، باهنر، رجایی و مفتح و در ۸ سال دفاع مقدس شهیدان باکری، همت و بروجردی، حسن باقری و در زمینه هسته‌ای شهیدان علی محمدی، شهریاری و احمدی روشن و سایر عزیزان دیگر را از ما گرفتند که قطعا اگر این شهیدان بودند، کارهای بزرگتری را انجام می‌دادند. اما با رفتن آنها هم این طور نیست که کار روی زمین مانده باشد و یا کارها خوابیده باشد، نه اینطور نیست.

وی اضافه کرد: به لطف خدا، چون سیاست‌های کلان، چه در مسائل نظامی و غیر نظامی، دقیقا توسط فرمانده معظم کل قوا مشخص می‌شود و هدایتگر، رهبر انقلاب هستند، بنابراین، افراد دیگر نیز همان سیاست را دنبال می‌کنند و در مسیری که شهیدان و حاج قاسم می‌رفتند همان مسیر را ادامه می‌دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: درست است که نبود حاج قاسم برای ما خیلی سخت است، اما یک روز هم شهید بهشتی را از دست دادیم که امام خمینی (ره) گفتند شهید بهشتی یک ملت بود و درمورد حاج قاسم نیز این تعابیر بود که گفتند او یک مکتب بود. قطعا اینطور نیست که بگوییم راه این عزیزان قطع می‌شود. خیر! ادامه دارد و خیلی هم محکم‌تر و با آگاهی بیشتر از قبل این مسیر طی می‌شود و ان‌شاالله افرادی نیز هستند که این خلاء و جای خالی آن‌ها را پُر کنند.

کوثری در پاسخ به این سوال که تبیین و ترویج مکتب حاج قاسم را چطور می‌بینید؟ گفت: از همه ابعاد اگر بخواهیم بررسی کنیم این مکتب به طور کامل تبیین نشده است، اما این مسئله با دلنوشته‌ها و کتاب‌هایی که در حال نوشته شدن هستند و بیان خاطرات او و فیلم‌هایی که در این راستا در حال ساخته شدن هستند، همه باعث می‌شوند تا به تدریج این مکتب که ابعاد مختلفی دارد، مثل اخلاق و رفتار او، برخورد شهید سلیمانی در بزنگاه‌ها و حضور او در میدان، عبادت او و برخوردهایی که با مسئولان کشور داشتند، بتدریج تبیین شود.

وی گفت: تا حد زیادی در این زمینه دارد کار می‌شود، اما هنوز باید به ابعاد شخصیتی و مدیریتی، فرماندهی، معنوی و سیاسی حاج قاسم پرداخته شود و هنوز به طور کامل و جامع این موضوعات تبیین نشده است.

نظر شما