شناسهٔ خبر: 179648 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

طرح مربوط به پرداخت مالیات به شهرداری‌ها با اولویت بررسی می‌شود

صحن نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی با اولویت و خارج از دستور طرح بند(ب) ماده( ۳۹) قانون بر مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند.

به گزارش «نماینده»، در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس، بررسی با اولویت طرح اصلاح بند(ب) ماده( ۳۹) قانون بر مالیات بر ارزش افزوده تصویب شد؛ بر این اساس این طرح در جلسه بعدی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

سیدکاظم دلخوش نماینده صومعه سرا به عنوان متقاضی بررسی با اولویت این طرح گفت: در صورت تصویب این طرح، ۷۵درصد شهرداری‌های کشور می توانند مالیات بر ارزش افزوده بگیرند.

وی توضیح داد: سال گذشته قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس تصویب شد اما اشتباهی در بند (ب) ماده ۳۹ قانون ارزش افزوده رخ داده و بر اساس آن امسال میزان دریافت مالیات بر ارزش افزوده برای شهرداری‌های توسعه نیفتاده شهرهای کوچک به یک هشتم تا یک دهم رسید و آن ها نمی توانند کارهای عمرانی و پرسنلی خود را انجام دهند.

دلخوش گفت که در این طرح بند (ب) ماده ۳۹ مالیات بر ارزش افزوده این گونه اصلاح می شود که عبارت «بر اساس شاخص جمعیت» به عبارت «نسبت ۱۲ درصد کلان شهر ۵۳ سایر شهرستان و ۳۵ روستاها بر اساس شاخص جمعیت» اصلاح می‌شود.

به گزارش ایسنا، در بند (ب) ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده آمده است «عوارض و جریمه‌های مربوط به بندهای «الف» و «ت» ماده‌ (۲۶) و ماده ‌(۲۸) این قانون به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می‌شود تا براساس شاخص جمعیت میان شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری توزیع ‌گردد.»

نظر شما