شناسهٔ خبر: 179639 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بهادری: درآمدهای مالیاتی ۱۰۰درصد محقق شد/ درآمدهای ارزی کشور ۶۰درصد افزایش یافت

بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: در ماه گذشته شاهد افزایش مداوم و مستمر صادرات نفت و میعانات گازی از آغاز سری جدید تحریم‌ها بودیم که رکورد صادرات میعانات گازی شکسته شد.

به گزارش «نماینده»، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز در نشست خبری، با بیان اینکه بیش از ۳۵ میلیارد دلار در ده ماه ابتدایی سال ارز عرضه شده در حالی که در مدت مشابه سال قبل ۲۲ میلیارد دلار بوده است، گفت: این نشانگر افزایش درآمدهای ارزی کشور است که ۶۰ درصد افزایش را شاهد هستیم. در روزهای مختلفی که عرضه ارز در سامانه نیما بوده، عرضه ارز بیش از تقاضا بوده است و تقریباً بیش از سه برابر بوده که نشان‌دهنده تراز تجاری مقبول است.

وی افزود: در ماه گذشته شاهد افزایش مداوم و مستمر صادرات نفت و میعانات گازی از آغاز سری جدید تحریم‌ها بودیم که رکورد صادرات میعانات گازی شکسته شد؛ صادرات و درآمدهای مالیاتی رکوردشکنی داشته است و در حوزه خدمات فنی و مهندسی نیز آمار خوبی داشتیم.

بهادری ادامه داد: درخصوص گازهای مشعل کاهش ۳۰درصدی را داشتیم و رشد ۲۰درصدی کاهش گازهای همراه نفت که بر اثر افزایش بهره‌روی بوده است، در گذر زمان آثار زیست‌محیطی دارد؛ نرخ رشد نقدینگی در ابتدای دولت ۴۳ درصد بود اما در پایان پاییز ۳۲ درصد شد که نشان‌دهنده در مسیر کنترل بودن نرخ رشد است.

سخنگوی دولت به تحقق ۱۰۰درصدی درآمدهای مالیاتی اشاره کرد و گفت: پایه مالیاتی ۵ درصد کاهش یافته است. با وجود فشار مالیاتی، با جلوگیری از فرار مالیاتی شاهد وصول ۱۰۰درصدی درآمدهای مالیاتی هستیم که وابستگی بودجه را به درآمدهای نفتی کاهش می‌دهد.

این خبر در حال تکمیل است... .

نظر شما