شناسهٔ خبر: 179622 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حاج قاسم مرد میدان بود/ باید راه سردار سلیمانی را ادامه دهیم

راستینه عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: حاج قاسم مرد شکستن تردیدها و مرد دفاع از حقوق ملت در میدان بود. حاج قاسم یک مکتب بود و همه ما باید راه آن شهید بزرگوار را ادامه دهیم.

به گزارش «نماینده»، احمد راستینه ، با اشاره به اینکه رفتارهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی حاج قاسم سلیمانی مبتنی بر مبانی و مکتب حضرت امام خمینی (ره) بود، گفت: به همین دلیل سردار سلیمانی از شخص عبور کرد و به یک مکتب تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی همواره مصالح و منافع ملی را بر هر چیز دیگری ترجیح می‌داد، اظهار داشت: وی هیچ گاه برای خوشایند جریان‌های سیاسی به آرمان‌های ملی و بزرگ انقلاب اسلامی پشت نکرد و در بزنگاه‌ها و گردنه‌های تاریخی نظام مقدس جمهوری اسلامی دچار تزلزل و انفعال نشد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بزنگاه‌های خطر و در شرایطی که بسیاری از افراد دچار لغزش شدند، حاج قاسم با نگاه به اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی و توجه به رهنمودهای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری محور تکالیف خودش را مشخص می‌کرد و تکالیف حاج قاسم بر اساس تحسین یا تخریب و نقد دیگران شکل نمی‌گرفت.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: محورهای رفتاری شهید قاسم سلیمانی بر اساس شرع مقدس و مکتب بزرگ حضرت امام (ره) بود و در بزنگاه‌های خطر و فتنه به رهنمودهای ولی زمان و امام مقتدای خود تاسی و تلاش می‌کرد که رفتارهایش کمکی به جبهه باطل و فتنه نکند.

راستینه اظهار داشت: حاج قاسم در تمام دوران زندگی خود چه در دوران سخت دفاع مقدس و چه پس از آن همواره یک اصل را به عنوان اصل جدایی ناپذیر از مؤلفه‌های رفتاری خود لحاظ می‌کرد که آن رضای خداوند متعال بود.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی به نقطه‌ای از اخلاص و خدمت به مردم رسیده بود که منافع ملی و حقوق مردم و رضای خداوند متعال را همواره سرلوحه اقدامات خود قرار می‌داد و فضاسازی‌ها و جبهه گیری های جریان‌های سیاسی او را دچار رفتارهای منفعلانه یا انزواگرایی نمی‌کرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: حاج قاسم مرد شکستن تردیدها و مرد دفاع از حقوق ملت در میدان بود. حاج قاسم یک مکتب بود و همه ما باید راه آن شهید بزرگوار را ادامه دهیم. حاج قاسم درس‌های بزرگی را برای ما به یادگار گذاشت.

راستینه متذکر شد: یکی از مهمترین درس‌های حاج قاسم به ما آن بود که همه هستی خود را برای دفاع از آرمان انقلاب اسلامی و حقوق مردم خرج کرد و تبعیت محض از ولایت شاخصه مهم شخصیتی آن شهید بود. توجه به رفتارهای حاج قاسم برای ما و آینده انقلاب ما یک ضرورت انکارناپذیر است و اگر می‌خواهیم این انقلاب بزرگ به اهداف بلند خود برسد، ضرورت دارد راه حاج قاسم را به عنوان خورشیدی درخشان پیش روی خودمان داشته باشیم و از آن تبعیت کنیم.

نظر شما