شناسهٔ خبر: 179618 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

راه اندازی کسب و کار در ترکیه و ثبت شرکت

راه اندازی کسب و کار در ترکیه و ثبت شرکت

راه اندازی کسب و کار در ترکیه و ثبت شرکت

آیا می خواهید پس از اقامت در ترکیه با سرمایه اندک کسب و کار راه اندازی کنید؟ یا اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت؟ آیا قصد دارید یک کسب و کار کوچک مفید راه اندازی کنید؟

در این قسمت سعی داریم اشاره ای اجمالی به برخی از حوزه های کسب و کار و درآمدزایی در ترکیه داشته باشیم که نیاز به سرمایه گذاری سنگین و کلان ندارند و متناسب با میزان سرمایه درآمد خوبی خواهند داشت.

یکی از ویژگی های کسب و کارهای کوچک با سرمایه کم، عدم نیاز به هزینه های سنگین برای دکوراسیون و تبلیغات است. از طرفی می توانید با کمترین هزینه مکان مورد نظر خود را سریعتر راه اندازی کنید. به عنوان مثال در محیطی به مساحت ۱۰ متر مربع و با هزینه ای اندک می توانید فعالیتی در زمینه سرو چای و نوشیدنی راه اندازی کنید. در حالی که همین فعالیت در مقیاس بزرگتر ممکن است نیاز به سرمایه زیادی داشته باشد.

در ادامه به معرفی چند فعالیت کم سرمایه می پردازیم:

عکاسی محیطی برای آژانس های تبلیغاتی

حتی می توانید با اجاره یک دوربین حرفه ای شروع کنید. البته یادآور می شویم که آموزش برای عکاسی حرفه ای کاملاً ضروری است که توسط مراکز آموزش عمومی (HALK EĞITIM MERKEZLERI) و شهرداری ها به صورت رایگان ارائه می شود.

ارائه غذاهای خانگی

برخی غذاها به ندرت در رستوران ها عرضه می شوند. این غذاها بدیهی است که «خانگی» هستند و نامی مشابه دارند. با راه اندازی مکانی برای تهیه و عرضه غذاهای خانگی می توانید یک کسب و کار خوب راه اندازی کنید.

تولید و عرضه قارچ خوراکی

پرورش قارچ نیازی به آموزش پیچیده ندارد. مراحل تولید و پرورش قارچ را به راحتی می توانید از ویدیوهای آموزشی یوتیوب یا گوگل یاد بگیرید و با سرمایه اولیه اندک کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

کفش فروشی

تولیدکنندگان زیادی هستند که کفش هایی را که شما قصد فروش آن را دارید عرضه می کنند. به یاد داشته باشید که درصد سود حاصل از فروش کفش عدد مهمی است. بنابراین با سرمایه اندک می توانید به نمایندگی تجاری برندهای مختلف تبدیل شوید

فروشگاه لباس بچه گانه

عرضه پوشاک بچه گانه عموماً نیاز به سرمایه قابل توجهی ندارد. این فعالیت با سرمایه اندک قابل انجام است، البته راه اندازی این فروشگاه با مبالغ بالاتر نیز امکان پذیر است. فروش لباس بچه گانه نیاز به دکوراسیون و مکان مناسب دارد اما می توانید از تزیینات فوق العاده بگذرید.

کارواش

شستشوی خودرو یکی از فعالیت هایی است که تفاوت عمده ای با سایر فعالیت ها دارد و روز و شب نمی شناسد. برای تجهیز و راه اندازی سرویس کارواش نیاز به سرمایه زیادی نیست.

قالیشویی و قالیشویی، گل فروشی، بوفه های کوچک، عرضه مواد غذایی و آشامیدنی و فعالیت های مشابه از جمله فعالیت ها و مشاغلی هستند که با سرمایه اندک می توان شروع به کار کرد و می تواند شروع خوبی برای درآمدزایی باشد.

نیز بدون اقامت انجام می شود و نیازی به اخذ اقامت قبل از ثبت شرکت در ترکیه نیست.

ثبت شرکت در ترکیه دارای سه حالت کلی است: ثبت شرکت شخصی، ثبت شرکت با مسئولیت محدود و ثبت شرکت سهامی یا تعاونی.

در مراحل ثبت شرکت در ترکیه ۲۰۲۳ نیازی به داشتن دفتر تجاری نیست، همچنین می توانید آدرس منزل خود را در اداره ثبت به عنوان دفتر ثبت خود اعلام نمایید.

ثبت شرکت خصوصی بیشتر برای شهروندان طراحی شده است، به عنوان مثال سرمایه ثبت شده شرکت باید یک بار در حساب نشان داده شود، اما در شرکت با مسئولیت محدود می توانید یک چهارم را به عنوان سرمایه اولیه و سپس سه چهارم را در دولت نشان دهید. اهمیت این مشکل در اخذ اقامت کاری مشخص می شود.

شما باید یک یا دو عنوان کلی مثل شرکت مشاوره و بازرگانی داشته باشید. یا یک شرکت ساختمانی و گردشگری ... در اساسنامه شرکت می توانید موضوعات عمومی کاملا مستقل مانند پزشکی، پوشاک یا ساختمانی و ... را به طور مفصل معرفی کنید.

طی یک هفته تا ده روز انجام می شود.

طبق قوانین ترکیه ، برای انجام امور مالیاتی و اداری باید یک حسابدار به دولت معرفی کنید. تجربه و تخصص این حسابدار یا عدم تجربه و تخصص او می تواند برای شرکت بسیار مهم باشد.

پس از ثبت کسب و کار، باید یک چهارم اجاره ماهانه را به عنوان مالیات به اداره مالیات پرداخت کنید.

اگر صورت‌حساب ندارید، حداقل ۲۰۰ دلار در ماه برای هزینه‌های عادی کسب‌وکار خرج خواهید کرد.

برای اخذ اقامت کاری حداقل سرمایه شخصی صد هزار لیر می باشد.

مراحل ثبت:

ترجمه رسمی گذرنامه شرکای شرکت و تایید آنها در اداره ثبت

حسابدار رسمی را انتخاب کنید

تهیه پیش نویس اساسنامه شرکت

اخذ شماره مالیاتی سهامداران شرکت از واحد ذیصلاح

اجرای فرم مخصوص ایجاد شرکت

اجرای فرم اتاق بازرگانی

اجرای فرم تعهد آدرس (اتاق بازرگانی)

ثبت رسمی امضای مدیر عامل در سازمان ثبت احوال

تایید رسمی اساسنامه در اداره ثبت

چاپ ژورنال رسمی شرکت

تنظیم اجاره نامه محل شرکت

اخذ شماره مالیاتی شرکت از واحد ذیصلاح

تایید آدرس محل کار توسط مامور مالیات

کارت ویزیت دریافت کنید

تایید دفاتر حسابداری

افتتاح حساب بانکی تجاری

نظر شما