شناسهٔ خبر: 179609 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ضرورت تسهیل حضور فعالان بخش خصوصی در سوریه/ تهران شریک مطمئنی برای دمشق است

رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: فرصت‌های زیادی در حوزه راه‌سازی، مسکن، انرژی و غیره وجود دارد که می‌توان در سوریه دنبال شود لذا باید زمینه حضور فعال بخش خصوصی در بخش اقتصادی سوریه تسهیل شود.

به گزارش «نماینده»، جلیل رحیمی جهان آبادی ، در رابطه با اظهارات نخست وزیر سوریه در راستای اهمیت تقویت همکاری‌های اقتصادی بین کشورش و ایران، گفت: سوریه یکی از کشورهای مهم عربی محسوب می شود و با جمهوری اسلامی نیز روابط دوجانبه قابل توجهی دارد.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم در حالیست که این کشور همواره برای غربی ها نیز دارای اهمیت بوده است؛ در واقع حدفاصل دریای مدیترانه تا بین النهرین محل نفوذ، چالش ها و برخوردها بوده است.

وی با اشاره به اینکه ایران نقش مهمی در ایجاد امنیت سوریه داشته است، ادامه داد: بر این اساس هم اکنون باید کنسولگری های کشورمان در بخش های مختلف سوریه راه اندازی شود تا بتوان از ظرفیت های اقتصادی نیز بهره مند شویم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه فرصت های زیادی در حوزه راه سازی، مسکن، انرژی و غیره وجود دارد که می توان در سوریه دنبال شود، افزود: در این میان باید زمینه حضور فعال بخش خصوصی در بخش اقتصادی سوریه نیز تسهیل شود.

رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه سوریه برای پیشبرد پروژه های اقتصادی خودش نیاز به شریک مطمئن دارد که قطعا ایران بهترین گزینه است، تصریح کرد: بدون شک حضور فعال اقتصادی ایران در سوریه برای کشورمان درآمدزایی و اشتغالزایی به همراه دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد حضور اقتصادی ایران در این کشور به نوعی عبور و خنثی سازی تحریم ها بشمار می رود.

نظر شما