شناسهٔ خبر: 179579 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نقش کلیدی تهران در رفع چالش‌های منطقه ‌سازنده است

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اثربخشی جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه و حتی دنیا ثابت شده و غیرقابل انکار است.

به گزارش «نماینده»، حسین نوش آبادی ، در واکنش به اظهارات رییس جمهور فرانسه مبنی بر اینکه مشکلات خاورمیانه تنها با گفت‌وگو در چارچوبی با حضور ایران قابل حل است، گفت: کشورهای غربی به ویژه فرانسوی ها که در مقاطع مختلف تلاش کرده اند در امور داخلی ایران دخالت کنند، به نقش کلیدی تهران در غرب آسیا پی برده اند.

نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع اثربخشی جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه و حتی دنیا ثابت شد، مشهود بوده و غیرقابل انکار است.

وی با اشاره به اینکه نقش ایران در منطقه همواره سازنده، مثبت و ایجابی بوده است، ادامه داد: به عبارتی جمهوری اسلامی هیچگاه از نفوذش برای کشورگشایی یا تسلط بر کشورها استفاده نکرده و این رویکرد بر خلاف رویه غربی ها است زیرا آنها همواره درصدد غارت و سوءاستفاده از کشورها هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع ایران زمینه ساز امنیت و پایداری منطقه است از این رو گاها مشاهده می شود مقامات اروپایی به این امر اذعان و اعتراف کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران کشوری باثبات بوده و همواره برای مسائل بین‌المللی ایده‌های اثربخش داشته است، خاطرنشان کرد: بر این اساس مشاهده می شود که امانوئل ماکرون بر نقش قدرت ایران برای حل مشکلات خاورمیانه تاکید کرده است.

نظر شما