شناسهٔ خبر: 179577 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ریاض باید واقع‌گرایانه نسبت به مسائل منطقه نگاه کند/بهبود روابط ایران و عربستان به نفع جهان اسلام است

فداحسین مالکی.jpg عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سعودی ها باید واقع گرایانه نسبت به مسائل منطقه ای نگاه کنند زیرا بهبود سطح روابط دو کشور به نفع جهان اسلام است.

به گزارش «نماینده»، فدا حسین مالکی در رابطه با پیشنهاد امیرعبداللهیان مبنی بر اعلام آمادگی کشورمان برای بازگشایی سفارتخانه های ایران و عربستان، گفت: بهبود سطح روابط دو کشور به نفع جهان اسلام است از این رو مسئولان دو کشور باید در این راستا اقدامات عملی و جدی انجام دهند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تاکنون چندین دور مذاکره میان تهران و ریاض به میزبانی بغداد برگزار شده است اما تاکنون شاهد اقدامی از سوی سعودی ها نبوده ایم زیرا موضع گیری آنها نسبت به مسائل داخلی ایران خشن تر و تندتر شده است.

وی ادامه داد: به عبارتی طرف سعودی بعد از برگزاری مذاکرات دوجانبه، باید مطابق قوانین بین المللی شئونات سیاست خارجی را رعایت کنند؛ در واقع پالس هایی که سعودی ها نسبت به اتفاقات اخیر ارسال کردند صحیح نبود و این امر آسیب زننده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بدون شک نزدیک شدن دو کشور بزرگ همسایه اعم از ایران اسلامی و عربستان می تواند منجر به همکاری های مشترک سازنده در منطقه شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم سعودی ها واقع گرایانه نسبت به مسائل منطقه ای نگاه کرده و با دید مثبت پیشنهاد ایران را بررسی کنند و در مذاکرات حضور یابند.

نظر شما